Volvo aktywnie rozbudowuje ofertę. Po V60 przyszedł czas na S60. Auto zostało tak samo oparte na platformie SPA (scalable product architecture) i jest spójne stylistycznie nie tylko z bratnią odmianą kombi, ale i z większymi, starszymi już modelami. Sedan w porównaniu z poprzednikiem będącym na rynku blisko 10 lat, oferuje powiększoną przestrzeń w kabinie oraz pojemniejszy i bardziej foremny bagażnik (teraz uda się nim zmieścić 422 litry ładunku). Więcej miejsca to zasługa zwiększonych rozmiarów - S60 mierzy 4761 mm długości, 2040 mm szerokości (z lusterkami) i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi to dokładnie 2872 mm.
Tak jak pozostałe modele w ofercie Volvo, nowy sedan może pochwalić się luksusowo wykończonym wnętrzem, zaawansowanymi funkcjami connectivity oraz najnowszymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. Wiele zaawansowanych funkcji podnoszących komfort będzie oferowanych jako wyposażenie standardowe. System Sensus sterujący funkcjami samochodu jest kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G.
Poważna zmiana dotyczy oferty układów napędowych. Volvo S60 w ogóle nie występuje i nie będzie występować z silnikiem wysokoprężnym. Volvo zaprzestało rozwijania silników zasilanych olejem napędowym i stopniowo będzie odchodzić od tego typu jednostek. Teraz liczy się hybrydyzacja i elektryfikacja. Klienci zainteresowani S60 mogą aktualnie wybierać w doładowanych jednostkach benzynowych o pojemności 2-litrów. Silnik T4 generuje moc 190 KM. Silnik T5 wytwarza 250 KM. Standardem wyposażenia jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna i napęd na koła przednie.
Z czasem ofertę zasili hybryda typu plug-in T6 Twin Engine AWD 310 KM. Topowym motorem będzie hybrydowe T8 Twin Engine AWD wytwarzające aż 400 KM.
Volvo S60 - polski CENNIK
Na początek bogatsze wersje wyposażenia R-Design i Inscription
| Volvo S60 | R-Design | Inscription |
|---|---|---|
| T4 190 KM | 165 000 zł | 165 000 zł |
| T5 250 KM | 178 650 zł | 178 650 zł |
| T5 AWD 250 KM | 188 650 zł | 188 650 zł |