Kolejny odcinek szlaku S19 Via Carpatia oddany do ruchu!

2017-12-11 11:34

Od 7 grudnia 2017 r. kierowcy mogą korzystać z kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19, nazywanej szlakiem Via Carpatia. Nowy odcinek łączy trasy międzynarodowe E40 oraz E371 i wyprowadza ruch tranzytowy z centrum Rzeszowa.

Dzień po Mikołajkach oddano do użytku kolejny fragment istotnej z transportowego punktu widzenia trasy. 6,3-kilometrowy odcinek od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe, to kolejny fragment autostradowej obwodnicy Rzeszowa.

"Od dziś tranzyt w kierunku południkowym będzie mógł swobodnie ominąć Rzeszów od zachodniej strony. Nowa trasa pozwoli na wyprowadzenie "ruchu ciężkiego" z terenów miejskich. Co ważne, poprawi wyraźnie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego szczególnie na terenach zabudowanych. Co za tym idzie, cała aglomeracja Rzeszowska wyraźnie odczuje wzrost komfortu codziennego życia m.in. poprzez obniżenie poziomu natężenia ruchu, przede wszystkim tranzytowego" – powiedział Jacek Gryga, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Prace budowlane na odcinku zakończono już 6 września 2017 r., ale do oficjalnego otwarcia konieczne było ukończenie budowy 3,5 km łącznika, który miał skomunikować węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) z ul. Podkarpacką i DK19. Realizacją tego fragmentu zajęło się miasto i Marszałek Województwa Podkarpackiego.

Zobacz: Via Carpatia. Kiedy otwarcie kolejnych odcinków S19?

Całkowity koszt realizacji nowego odcinka Via Carpatii wyniósł ponad 342 mln zł, a wykonawcami było konsorcjum: Eurovia Polska S.A. i Warbud S.A. W ramach inwestycji wybudowano 12 obiektów inżynierskich.

Ciekawostki o drodze S19

Powstało 890 tys. m3 wykopów, 541 tys. m3 nasypów, 10,6 km dróg serwisowych, 8 tys. mb kanalizacji deszczowej, 16 tys. mb barier ochronnych oraz 11,5 tys. mb ogrodzenia.

Łącznie użyto 37 tys. m3 betonu i około 3,8 tys. ton stali.

Trasa obejmuje także przeprawy mostowe. Jeżeli przyjąć w zaokrągleniu, że ciężar załadowanego wagonu kolejowego wynosi około 80 ton, to ciężar wszystkich obiektów mostowych odpowiada w przybliżeniu ciężarowi 892 takich wagonów kolejowych.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki