Mazda 6 osiągnęła sukces dzięki zwiększonej sztywności architektury nadwozia SKYACTIV-Body – lekkiej ale absorbującej uderzenia. Nie bez znaczenia jest także szersza gama systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, które pomagają kierowcom w identyfikowaniu zagrożeń i zmniejszaniu prawdopodobieństwa odniesienia obrażeń, przy jednoczesnym zapewnieniu zwiększonej ochrony pieszych.
W czterech kategoriach tworzących ranking Euro NCAP – Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów, Bezpieczeństwo Dzieci, Bezpieczeństwo Pieszego oraz Systemy Bezpieczeństwa, nowa Mazda 6 poprawiła lub wyrównała trzy z czterech wyników, osiągniętych przez swoją poprzedniczkę w 2013 roku.
Bezpieczni dorośli
Nowa Mazda6 w teście Bezpieczeństwa Dorosłych Pasażerów poprawiła swój wynik o 3% osiągając wyjątkowe 95%, z maksymalną liczbą punktów w teście symulującym zderzenie czołowe z nieruchomym samochodem, a także zderzenie boczne i zderzenie ze słupem.
W trosce o najmłodszych i pieszych
Wynik testu Bezpieczeństwa Dziecka wzrósł znacząco o 14% do 91%, z maksymalną notą w kategoriach zderzenia czołowego i bocznego. 66% w teście Bezpieczeństwa Pieszego uzyskane przez model poprzedniej generacji zostało wyrównane przez nową Mazdę 6, a w teście Systemów Bezpieczeństwa samochód uzyskał imponujący poziom 73%, co potwierdza, jak wielkie zmiany zostały wprowadzone w najnowszym modelu.
Wyposażona w znacznie rozszerzone systemy bezpieczeństwa z gamy i-ACTIVSENSE, Mazda 6 2018 zawiera zmodyfikowany aktywny tempomat (MRCC), ulepszone matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), funkcję Auto Hold i system kamer 360°. Wzmocniona została także ochrona pieszych dzięki zastosowaniu aktywnej maski, zaprojektowanej z myślą o zmniejszaniu siły uderzenia w razie kolizji.