Nowa Dacia Duster: lepsza pod każdym względem

2017-09-13 11:50

Po 7 latach ogromnych sukcesów i ponad milionie sprzedanych egzemplarzy, Dacia Duster całkowicie się zmienia. Pojazd skierowany do klientów poszukujących niedrogiego, podwyższonego pojazdu, doczekał się zupełnie nowej odsłony dostosowanej do dzisiejszych potrzeb.

Nowa stylistyka, nowe elementy wyposażenia, całkowicie przeprojektowane wnętrze. SUV produkowany od 2010 roku przez rumuńską markę, należącą do Grupy Renault, całkowicie się zmienił. Auto prezentuje nowe oblicze, zachowując przy tym wszystkie dotychczasowe atuty: przestronność, komfort i łatwość pokonywania bezdroży dzięki skutecznemu napędowi 4x4 i dużemu prześwitowi wynoszącemu 210 mm. Kąt natarcia 30° i kąt zejścia 33° wpływają na rzeczywistą zdolność do pokonywania przeszkód.

Nowy Duster to całkowicie przerysowana stylistyka. Nadwozie w nowym wydaniu ma dawać podobne poczucie solidności jakie wzbudzał poprzednik. Karoseria przy zachowaniu umiarkowanych wymiarów jest bardziej muskularna. Linie wyprofilowano na nowo, zastosowane zostały inne aluminiowe relingi dachowe i obszerniejsze osłony przedniej i tylnej części podwozia. Przestylizowany także został charakterystyczny układ świateł z wbudowanymi, podzielonymi na trzy segmenty światłami do jazdy dziennej LED. Przesunięta do przodu o 100 mm i bardziej nachylona przednia szyba, zauważalnie wydłużyła kabinę. Na błotnikach pojawiły się ciekawe ozdobne nakładki.

Przeczytaj: TEST Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: pogromca bezdroży

Nowy Duster dysponuje teraz szeregiem unikatowych w gamie Dacii elementów wyposażenia, bardzo oczekiwanych przez klientów. Pojawił się system Multiview Camera, system monitorowania martwego pola, kurtynowe poduszki powietrzne, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy system dostępu do pojazdu i uruchamiania silnika oraz automatycznie włączane światła mijania. Wprowadzono szereg pomysłowych schowków, które zwiększają ogólną objętość ładunkową (teraz schowki pomieszczą ponad 28 litrów). Bagażnik ma identyczną wielkość jak poprzednik - 445 dm3 w wersji 4x2 lub 376 dm3 w wersji 4x4.

Poprawił się komfort jazdy dzięki zaprojektowanym na nowo fotelom - siedziska są dłuższe a podparcia bardziej rozbudowane. Większy jest także zakres regulacji siedzeń oraz kolumny kierownicy. Lepsza jest też ergonomiczna użytkowa, a stylistyka wnętrza stała się bardziej prestiżowa. Szczególną uwagę poświęcono starannemu doborowi materiałów, a także połączeniom i spasowaniu poszczególnych elementów, które w poprzedniku pozostawiały wiele do życzenia. Szczególną uwagę zwrócono na walory akustyczne. Wzmocniona izolacja kabiny pozwoliła na znaczące obniżenie uciążliwości dźwiękowych.

Sprawdź: Dacia Logan MCV Stepway - z terenowym zacięciem

Gama silników nowego Dustera obejmuje jednostki benzynowe SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4), które współpracują z mechaniczną skrzynią biegów. W ofercie silników wysokoprężnych znajduje się jednostka dCi 90 w wersji 4x2 oraz dCi 110 w wersjach 4x2 i 4x4 oferowane również z mechaniczną skrzynią biegów. Silnik dCi 110 (w wersji 4x2) jest dostępny z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC. W ofercie znalazła się też wersja zasilana gazem LPG z silnikiem SCe 115 (wersja 4x2).

Dacia, która jest bardzo blisko związana ze swoją społecznością, oficjalnie zaprezentowała nowego Dustera podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki