Nowa Skoda Fabia trzeciej generacji: znamy gamę silnikową i kilka szczegółów

2014-08-13 11:59

Już na dniach poznamy wygląd najnowszego modelu czeskiej marki, którego produkcja ruszy jeszcze w sierpniu tego roku. Nowa Skoda Fabia będzie mieć nowoczesny wygląd i ustanawiać nowe standardy w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin, stając się tym samym dotąd najoszczędniejszą Fabią.

Czesi publikują coraz więcej informacji na temat samochodu. W sieci ukazała się właśnie pierwsza fotografia, przedstawiająca bardzo ważny detal - przedni reflektor projekcyjny z wbudowanymi diodami LED do jazdy dziennej. Lampa jest nieco podobna do tej znanej już z Octavii oraz Rapida. Cała stylistyka pojazdu klasy B ma również być tożsama z aktualnymi produktami marki. Wiemy też, że masa własna Fabii III będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas. Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych waży 980 kg.

Pod maską znajdzie się najnowsza generacja wydajnych silników. Klienci w Europie będą mieć wybór czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6 i są standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG.

Czytaj  też: TEST Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4: eleganckie kombi za spore pieniądze

Nowe silniki benzynowe to trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI z wtryskiem wielopunktowym, a czterocylindrowe o pojemności 1.2 litra są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Ich zakres mocy sięga od 60 do 110 KM. Oferta silników diesla dla nowej Fabii będzie składać się z trzech wersji turbodoładowanej, 3-cylindrowej jednostki o pojemności 1.4 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Ich moc od 75 do 105 KM. Pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza Fabia GreenLine z silnikiem 1.4 TDI 75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia pozwolą na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l/100 km, co odpowiada emisji 82 g CO2/km.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki