2020 Skoda Octavia RS

i

Autor: Skoda 2020 Skoda Octavia RS

Nowa Skoda Octavia RS już w sprzedaży! Poznaj polskie CENY sportowej flotówki

2020-10-12 14:13

Nowa Skoda Octavia czwartej generacji została przyjęta przez Polaków z otwartymi ramionami. Zainteresowanie czeskim kompaktem okazało się ogromne. Klienci indywidualni oraz floty złożyły tak dużo zamówień, że już w sierpniu, a następnie we wrześniu, najnowszy model wyprzedził w sprzedaży japońskiego bestsellera. Z początkiem jesieni do oferty modelowej wkracza topowy wariant RS, który zawalczy o względy miłośników sportowych wrażeń i fanatyków jazdy na prąd.

Nowa Skoda Octavia RS jest już dostępna w polskiej sprzedaży. Sportowa wersja popularnej "flotówki" będzie oferowana w aż trzech wersjach napędowych. Pierwszym z nich będzie klasyczny, turbodoładowany benzyniak. Jednostka 2.0 TSI generuje w nowym wydaniu RS-ki moc 245 KM i 370 Nm, co w połączeniu z 7-biegowym automatem pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Co więcej, wyłącznie ta odmiana będzie wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Sprawdź: Nowa Skoda Octavia RS pierwszy raz z tak mocnym dieslem. Do tego szybka benzyna i hybryda

2020 Skoda Octavia RS

i

Autor: Skoda 2020 Skoda Octavia RS

Silny diesel

W niedalekiej przyszłości do sprzedaży trafi równie popularny wśród Polaków 2-litrowy silnik TDI o mocy 200 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Długodystansowiec w skórze sportowca domyślnie będzie przenosił moc na przednią oś za pomocą 7-biegowej skrzyni automatycznej. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, opcjonalnie będziemy mogli dobrać napęd 4x4. Tak skonfigurowana Octavia RS pozwoli przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy i rozpędzi się do nawet 243 km/h.

Zobacz: Tak wygląda nowa Skoda Octavia Scout. Nie musi już mieć 4x4 - GALERIA

Nowa Skoda Octavia RS

i

Autor: Skoda Nowa Skoda Octavia RS

Również jako hybryda plug-in

Po raz pierwszy w historii usportowiony wariant RS będzie także dostępny jako hybryda typu plug-in. W niskoemisyjnym wydaniu za napędzanie przedniej osi opowiada benzynowy silnik 1.4 TSI wspomagany motorem elektrycznym. W efekcie łączna moc systemowa wyniesie tyle samo co w benzynie (245 KM) choć moment obrotowy będzie nieco większy (400 Nm). Moc będzie przenoszona za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. 

Przeczytaj także: Nowa Skoda Octavia IV jest lepsza od VW Golfa VIII? Ktoś na tym straci, ale nie będzie to klient - TEST, OPINIA

Warto jednak zaznaczyć, że poza większymi wartościami na papierze, Skoda Octavia RS iV będzie oferować gorsze osiągi. Pierwsza "setka" pojawi się na zegarach sportowej hybrydy po 7,3 sekundy. Wszystko za sprawą większej masy, która jest spowodowana litowo-jonowymi bateriami schowanymi w podwoziu. Na całe szczęście nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwolą na pokonanie nawet 62 kilometrów na jednym ładowaniu. Prędkość maksymalna w trybie bezemisyjnym wynosi 140 km/h, co pozwala na swobodne podróżowanie autostradami. W sytuacji, kiedy zabraknie nam mocy, wystarczy docisnąć pedał gazu. Wtedy uruchomi się jednostka spalinowa, a granica prędkościomierza przesunie się do 225 km/h.

Bogate wyposażenie w cenie

Niezależnie od wybranego wariantu, Skoda Octavia RS w każdej wersji silnikowej będzie posiadać progresywny układ kierowniczy i obniżone, sportowe zawieszenie (-15 mm względem standardowych Octavii). Na liście wyposażenia standardowego każdego egzemplarza znajdą się również: sportowe fotele, dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, cyfrowe wskaźniki, nawigacja Columbus z 10-calowym ekranem, bezkluczykowy system obsługi samochodu KESSY FULL, reflektory Top LED Matrix, tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, LED-owe oświetlenie nastrojowe, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz szereg zaawansowanych systemów asystujących i 18-calowe felgi.

Kliknij: Skoda Octavia e-TEC wkracza do oferty. Pod maską ekonomiczny benzyniak z miękką hybrydą - GALERIA

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdą się takie rzeczy jak: adaptacyjne zawieszenie DCC (3700 zł), 19-calowe koła (1900 zł), elektrycznie sterowane okno panoramiczne (4700 zł), wyświetlacz Head-up (2750 zł), system nagłośnienia Canton zawierający 11 głośników i subwoofer o łącznej mocy 600W (2750 zł) czy składany hak holowniczy (3850 zł).

Nowa Skoda Octavia RS

i

Autor: Skoda Nowa Skoda Octavia RS

Pikantne wnętrze

We wnętrzach wszystkich modeli RS dominuje czerń. Na pokładzie znalazła się przeprojektowana, 3-ramienna kierownica wykonana ze skóry. Egzemplarze z przekładnią DSG będą dodatkowo wyposażone w manetki do szybkiej zmiany przełożeń. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami zostały obszyte tekstylną tapicerką w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych mieszanką tapicerki, alcantary, skóry i sztucznej skóry,

Siedziska te posiadają regulację głębokości oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej zamszem. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.

Nowa Skoda Octavia RS

i

Autor: Skoda Nowa Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS Liftback - polski cennik

Wersja Cena Silnik Skrzynia Moc 0-100 km/h Prędkość maks.
RS 147 850 zł 2.0 TSI DSG7 245 KM & 370 Nm 6,7 s. 250 km/h
RS iV 158 300 zł 1.4 TSI DSG6 245 KM & 400 Nm 7,3 s. 225 km/h

Skoda Octavia RS Combi - polski cennik

Wersja Cena Silnik Skrzynia Moc 0-100 km/h Prędkość maks.
RS 151 850 zł 2.0 TSI DSG7 245 KM & 370 Nm 6,7 s. 250 km/h
RS iV 162 150 zł 1.4 TSI DSG6 245 KM & 400 Nm 7,3 s. 225 km/h

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki