Nowoczesność połączona z klasyką: Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Ile kosztuje ta przyjemność?

2020-06-02 10:00

Nowoczesne Porsche 911 Targa z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60. Debiutuje nowa specjalna, limitowana edycja modelu 911 przygotowana przez Porsche Exclusive Manufaktur. Powstaną tylko 992 egzemplarze. Auto można już zamawiać w Polsce w cenie od 903 tys. zł.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition ma szereg cech indywidualnych. Do tego auta dostępny jest lakier w kolorze Cherry Metallic lub cztery inne dostępne odcienie, w połączeniu ze złotymi emblematami. Nadwozie ma stylowe, białe oklejenie o historycznym wzornictwie. Wyścigowe grafiki inspirowane kształtem włóczni na przednich błotnikach przywodzą na myśl początki Porsche w świecie sportu motorowego. Kolejną wizualną atrakcją jest emblemat Porsche Heritage na pokrywie silnika z tyłu – przypomina on plakietkę zaprojektowaną na cześć pokonania przez Porsche 356 przebiegu 100 tysięcy km. Dodatkowo wyjątkowy charakter akcentują standardowe 20- i 21-calowe obręcze Carrera Exclusive Design oraz lakierowane na czarno zaciski hamulcowe.

Zobacz również: Tomasz Kammel jeździ nowym Porsche 911

Również wygląd wnętrza stanowi swego rodzaju hołd dla przeszłości – to między innymi zasługa dwukolorowego skórzanego wykończenia wnętrza, łączącego skórę w kolorze Bordeaux Red ze skórą klubową Olea o odcieniu Beige Atacama (alternatywnie: czarną skórę ze skórą klubową w kolorze Beige Atacama). Na fotelach i panelach drzwi znalazły się elementy ze sztruksu – materiału stosowanego już w Porsche 356. Jego powrót ożywia ducha epoki i modę z lat 50. Emocjonalny charakter koncepcji nowego modelu podkreśla klasyczne wzornictwo obrotomierza i stopera z zielonym podświetleniem, a także perforowana podsufitka z tkaniny z mikrofibry oraz rozbudowane skórzane wykończenie Exclusive Manufaktur. Na metalowej plakietce na panelu ozdobnym deski rozdzielczej znalazł się indywidualny numer danego egzemplarza limitowanej serii.

Auto zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania techniczne z zakresu podwozia, układów wspomagających oraz systemu informacyjno-rozrywkowego. Za napęd odpowiada zaawansowany silnik biturbo typu bokser o mocy 450 KM, który w połączeniu z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową rozpędza Porsche 911 Targa od 0-100 km/h (z Launch Control) w mniej niż 3,6 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 304 km/h.

Oddział Porsche Design stworzył także wysokiej próby czasomierz wyłącznie dla właścicieli nowego modelu – 911 Targa 4S Heritage Design Edition Chronograph. Ten mechaniczny zegarek ma eleganckie, purystyczne wzornictwo i, podobnie jak samochód, jest limitowany do 992 sztuk. Z samochodem łączy go zresztą o wiele więcej – również projektanci zegarka czerpali inspirację z licznych detali legendarnego Porsche 356 i kultowego Porsche 911 Targa. Na przykład za inspirację dla wyglądu tarczy, z białą wskazówką minutową oraz pierścieniami w kolorze Phosphorus Green, posłużyły wskaźniki wspomnianych modeli, a cyfry mają charakterystyczną dla Porsche czcionkę. Pasek nowego zegarka jest wykonany z prawdziwej skóry służącej do wykańczania wnętrz Porsche, a kolejny hołd dla kultowego samochodu sportowego stanowi sposób wytłoczenia na nim napisu „911”.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki