U wybranych dealerów niemieckiej marki można już składać zamówienia na nowego Mercedesa Klasy GLS w dwóch wersjach silnikowych. Pierwszą z nich jest GLS 350 d 4MATIC, napędzany 3-litrowym turbodoładowanym rzędowym silnikiem, generującym 286 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Inteligentny napęd na wszystkie koła 4MATIC w połączeniu z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 sekund.
Sprawdź: Nowy Mercedes-Benz GLS debiutuje. To 7-osobowy SUV najwyższej klasy
Drugim wariantem jest GLS 400 d 4MATIC, który z tej samej jednostki wyciska moc 330 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Silnik przy współpracy z tą samą skrzynią i tym samym napędem na cztery koła osiąga pierwszą setkę po 6,3 sekundy. Cena tych wariantów bez wyposażenia dodatkowego wynosi kolejno 399 900 zł (GLS 350 d 4MATIC) oraz 418 200 zł (GLS 400 d 4MATIC).
Limuzyna typu SUV
Jako Klasa S wśród SUV-ów, nowy Mercedes-Benz GLS oferuje więcej wszystkiego - jest wygodniejszy, bardziej luksusowy i jeszcze większy od poprzednika. Teraz największa gwiazda w rodzinie producenta mierzy 5207 mm długości (+77 mm), 1956 mm szerokości (+22 mm) i 1850 mm wysokości (+ 0 mm). Ilość miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, dodatkowo potęguje wydłużony rozstaw osi o długości 3135 mm (+60 mm). Wszystkie trzy rzędy siedzeń zapewniają nieziemską wygodę jazdy. Aby zwiększyć przestrzeń bagażową (maksymalnie 2400 litrów), fotele trzeciego rzędu można „schować”w podłodze, a drugiego –złożyć „na płasko”. Co więcej, GLS po raz pierwszy historii jest dostępny w konfiguracji 6-miejscowej z dwoma siedzeniami kapitańskimi w drugim rzędzie.
Zobacz także: Mercedes-Benz GLB zaprezentowany oficjalnie! To nowy 7-osobowy SUV
Standard na bogato
Choć są to wersje bazowe, bez licznych dodatków, w nowym Mercedesie GLS już w standardzie znajduje się bardzo dużo ciekawych i praktycznych rozwiązań, jak na przykład system info-rozrywki MBUX najnowszej generacji (Mercedes-Benz User Experience). Standardowa specyfikacja obejmuje dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy oraz rozszerzone funkcje MBUX, takie jak: personalizacja (profile), funkcje predykcyjne, obsługa głosowa LINGUATRONIC z rozpoznawaniem naturalnie sformułowanych komend (aktywowana hasłem „Hej Mercedes”), hotspot WiFi oraz radio internetowe. System również bezproblemowo obsłuży popularne aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto.
Ponadto nadwozie Mercedesa GLS już w standardzie zawiera sportową linię AMG, która obejmuje przedni i tylny zderzak, poszerzone nadkola, 21-calowe obręcze ze stopów lekkich AMG, a także sportowy układ hamulcowy.
i
Opcje podnoszące luksus do maksimum
Za srogą dopłatą właściciele tego luksusowego do granic możliwości SUV-a mogą się cieszyć takimi opcjami jak
- Automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z tyłu (3895 zł) z pięcioma strefami klimatycznymi;
- Pakiet innowacji MBUX (6831 zł) z Asystentem wnętrza MBUX, wyświetlaczem head-up i rozszerzoną rzeczywistością MBUX dla nawigacji;
- Pakiet rozrywki dla pasażerów z tyłu (MBUX Rear Seat Entertainment) (13267 zł) składający się z dwóch 11,6-calowych ekranów dotykowych, które pozwalają podróżującym w drugim rzędzie siedzeń na oglądanie filmów, słuchanie muzyki, korzystanie z internetu lub wywoływanie i wprowadzanie informacji o podróży;
- Podwozie E-ACTIVE BODY CONTROL (36696 zł) oferuje syntezę komfortu, precyzji i dynamiki w połączeniu z zaawansowanymi funkcjami terenowymi.
Wszystkie te odpłatne pakiety to zaledwie namiastka możliwości nowego Mercedesa Klasy GLS. Pierwsze egzemplarze można już zamawiać, natomiast trafią one do dealerów dopiero pod koniec bieżącego roku.
| Model | Silnik | Cena |
|---|---|---|
| GLS 350 d 4MATIC | 3.0 (diesel) R6 | 399 900 zł |
| GLS 400 d 4MATIC | 3.0 (diesel) R6 | 418 200 zł |