Porsche Cayenne jako hybryda plug-in

2018-05-02 10:56

Porsche po raz kolejny poszerza gamę swoich hybryd. Po świetnej Panamerze 4 E-Hybrid przyszedł czas na zelektryfikowanie flagowego SUV-a marki – modelu Cayenne.

Porsche Cayenne E-Hybrid może pochwalić się 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 340 KM (o 7KM więcej od poprzedniej wersji). Benzynowy motor współpracuje z jednostką elektryczną (136 KM), generując moc systemową 462 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm i jest dostępny tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego.

Strategia doładowania (tzw. funkcja boost) odpowiada tej z Porsche 918 Spyder. Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich trybach jazdy pakietu Sport Chrono. Maksymalny systemowy moment obrotowy jest dostępny tuż po wciśnięciu pedału gazu. W efekcie auto bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy.

Więcej prądu

Akumulator o pojemności 14,1 kWh jest chłodzony cieczą i przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu. Składa się z ośmiu modułów – każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, "tankowanie" z gniazdka 230 V (32 A) potrwa 2,3 godziny.

Zobacz TEST: Porsche Macan S - nieoczywisty ideał

Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC jest zależne od rodzaju zastosowanego ogumienia, ale wynosi 3,2-3,4 l paliwa oraz 20,6-20,9 kWh energii.

Nowe rozwiązania

Porsche przeprojektowało układ przeniesienia napędu Cayenne E-Hybrid. Moduł hybrydowy składa się ze zintegrowanego połączenia silnika elektrycznego i sprzęgła rozdzielającego. W przeciwieństwie do poprzedniego układu elektrohydraulicznego z siłownikiem wrzecionowym, sprzęgło rozdzielające jest tu sterowane elektromechanicznie, co zapewnia jeszcze szybszy czas reakcji. Ponadto model otrzymał nową 8-stopniową przekładnię automatyczną Tiptronic S, opracowaną dla całej gamy Cayenne. Poza jeszcze bardziej komfortowym, płynniejszym ruszaniem z miejsca skrzynia odznacza się zdecydowanie szybszym załączeniem przełożeń.

Zobacz: Porsche 911 GT3 RS z kolejnym rekordem na torze Nurburgring

Dzięki systemowi Porsche Traction Management (PTM) nowe Cayenne E-Hybrid dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Porsche Cayenne E-Hybrid ma mieć dynamikę prowadzenia typową dla aut sportowych. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony.

Razem z premierą Porsche Cayenne E-Hybrid marka poszerza ofertę wyposażenia dla całej gamy Cayenne o dodatkowe opcje, takie jak wyświetlacz head-up, fotele z masażem czy 22-calowe obręcze z lekkich stopów.

Nowe Porsche Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (około 380 tys. zł). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki