Range Rover Sport HST: rzędowa szóstka zamiast widlastej

2019-02-13 14:36

Brytyjczycy systematycznie dostosowują swoje samochody do aktualnych wymogów i trendów panujących w świecie motoryzacji. Range Rover Sport łączący dynamiczne prowadzenie na drodze ze zdolnością jazdy w terenie i luksusowymi dodatkami, teraz zamiast widlastej szóstki kryje pod maską rzędowy sześciocylindrowy silnik.

Zupełnie nowy 400-konny silnik benzynowy z rodziny Ingenium debiutuje w Range Roverze Sport. Motor rzędowy zastępuje widlastą jednostkę benzynową V6. Dzięki 550 Nm momentu obrotowego nowe serce rozpędza Range Rovera Sport od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Konstrukcja wykorzystuje elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury. W połączeniu z turbosprężarką typu twin-scroll i systemem sterowania zmiennym skokiem zaworów (co pozwala zwiększać moc i pomagać silnikowi oddychać z maksymalną wydajnością) zoptymalizowano osiągi i zużycie paliwa, a także redukuję emisji szkodliwych substancji.

Miękka hybryda

Poprawiające osiągi technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV (ang. Mild Hybrid Electric Vehicle) wspomaganym przez nowy silnik, zapewniając modelowi niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. To ostatni krok firmy Land Rover w kierunku spełnienia swojego zobowiązania dotyczącego oferowania każdego nowego modelu od 2020 roku w wersji elektrycznej bądź zelektryfikowanej.

Przemyślany układ bazuje na całkowicie nowym systemie Start-Stop, który wyłącza się po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy najnowszy 3-litrowy silnik z jednostką elektryczną. Pozwala to układowi gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.

Range Rover Sport HST

Nowy silnik benzynowy Range Rovera Sport o mocy 400 KM będzie dostępny w specjalnej wersji HST, która oferuje wyjątkowe połączenie nowych elementów wnętrza i nadwozia, w tym indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie.

Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia — Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.

We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.

Ponadto zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki