Sprawdź czemu ta japońska marka ma powody do dumy

2018-05-29 15:07

Sprzedaż dużej liczby aut to dla marek motoryzacyjnych powód do dumy i radości. Jubileuszowe egzemplarze zawsze cieszą nie tylko producenta, ale i nabywcę. Mazda właśnie świętuje ważny sukces.

Mazda, fabryka Hofu

i

Autor: Mazda/ Materiały prasowe Mazda, fabryka Hofu

Mazda Motor Corporation ogłosiła, że 15 maja br. łączna produkcja w Japonii od początku działalności osiągnęła poziom 50 mln pojazdów. W zakładzie Mazdy w Hofu odbyła się uroczystość upamiętniająca to wydarzenie. Uczestniczyli w niej Masamichi Kogai, Dyrektor Reprezentujący, Prezydent i CEO, oraz przedstawiciele kadry kierowniczej i związków zawodowych. Próg 50 mln wyprodukowanych pojazdów osiągnięty został po 86 latach i siedem miesiącach od czasu zbudowania przez Mazdę pierwszego auta – dostawczego trójkołowca, który powstał w październiku 1931 r.

„Mazda zaczęła robić samochody 86 lat temu, a teraz wielkość naszej łącznej produkcji aut w Japonii osiągnęła próg 50 mln egz. Nawet, gdyby produkować milion pojazdów rocznie, dojście do takiego poziomu zajęłoby 50 lat, co uzmysławia nam, jak długą historię ma już za sobą Mazda. W swoim dalszym rozwoju Mazda zamierza nadal budować silną markę poprzez szereg zróżnicowanych inicjatyw. Nasze zakłady w Hofu i w Hiroszimie będą się rozwijały i pełniły rolę fabryk macierzystych, sprawnie przekazując swoje technologie i kompetencje do naszych zakładów zlokalizowanych na innych kontynentach. Zależy mi na tym, abyśmy poprzez wspólną pracę i starania zapewnili, że zakłady te będą nadal reprezentowały ducha technicznej śmiałości, który przenika dumną japońską historię Monotsukuri"

- powiedział Masamichi Kogai podczas uroczystości.

Historia marki Mazda

Mazda rozpoczęła swoją działalność w branży motoryzacyjnej w roku 1931, gdy zaczęła produkować w Hiroszimie trójkołowe samochody dostawcze. W 1960 r. firma przystąpiła do produkcji modelu R360 Coupé w segmencie mikro-mini i w ten sposób odważnie wkroczyła na rynek samochodów osobowych. Nowa fabryka samochodów w Hofu została otwarta w 1982 r. i od tego czasu zakłady w Hofu i w Hiroszimie dzieliły pomiędzy siebie produkcję na rynek krajowy Japonii.

Nowe techniki i elastyczne systemy produkcji wpływały na pomyślny rozwój przedsiębiorstwa. Dzięki zastosowaniu mieszanych linii produkcyjnych (umożliwiają wytwarzanie różnych modeli na jednej linii), firma mogła pozwolić sobie na budowanie wielu różnych modeli w niewielkich liczbach. Takie było przełomowe w zakresie tradycyjnego dylematu wyważenia pomiędzy zróżnicowaniem oferty, jej konkurencyjnością oraz ekonomią skali produkcji.

W latach 2016 i 2017 producent podjął starania o dalsze zwiększenie elastyczności produkcji modeli w segmentach crossover, jednocześnie opracowując systemy umożliwiające szybkie reagowanie na zmiany popytu. Fabryki działające w Japonii nadal odgrywają czołową rolę w globalnej produkcji Mazdy.

Ambitne plany

W tym roku Mazda zamierza sprzedać 1,66 mln samochodów. Jest to zarazem ostatni rok realizacji jej średnioterminowego planu biznesowego Structural Reform Stage 2 (Reforma Strukturalna, Etap 2). Do marca 2024 Mazda planuje wdrożyć globalny system produkcji pozwalający produkować dwa miliony samochodów rocznie. Masowa produkcja samochodów wyposażonych w rozwiązania techniczne i stylistyczne następnej generacji ma się rozpocząć w roku 2019.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki