Rozbite auto Tigera Woodsa to Genesis GV80

i

Autor: FREDERIC J. BROWN/AFP/East News Rozbite auto Tigera Woodsa to Genesis GV80

W jakim aucie miał wypadek Tiger Woods? To rzadki luksusowy SUV - ZDJĘCIA

2021-02-24 10:51

Tiger Woods, najbardziej rozpoznawalny golfista na świecie, miał wypadek samochodowy. Utytułowany amerykański sportowiec trafił do szpitala po tym, jak jego samochód wypadł z jezdni i dachował w pobliżu Los Angeles. Amerykanin przeżył i trafił z obrażeniami ciała do szpitala. Jechał potężnym SUV-em - roztrzaskane auto to Genesis GV80.

Tiger Woods rozbił samochód w Południowej Kalifornii we wtorek 23 lutego. Stało się to na Hawthorne Boulevard, na zjeździe ze zbocza z zakrętem, na którym często dochodzi do różnych drogowych zdarzeń. Mistrz golfa jechał sam i po zaliczeniu groźnego dachowania nie stracił przytomności, ale doznał obrażeń. Strażacy wydobyli go z samochodu przez przednią szybę, a następnie po udzieleniu pierwszej pomocy medycznej sportowiec w poważnym stanie został przetransportowany do szpitala. Na stole operacyjnym okazało się, że doszło do złamań obu nóg i zmiażdżenia kostki. Potwierdzili to urzędnicy szeryfa hrabstwa Los Angeles. Śledczy ustalają okoliczności i przyczynę tego groźnego zdarzenia. 

Genesis GV80

Samochód, którym jechał Tiger Woods to potężny Genesis GV80. Za produkcję tego pojazdu odpowiada Hyundai, a pod wyodrębnioną marką Genesis produkowane są samochody klasy premium. Genesis GV80 został wprowadzony na rynek na początku 2020 roku i jest SUV-em rywalizującym z: BMW X5, Audi Q7 czy Mercedesa GLE. Luksusowo wyposażone auto zostało uzbrojone w wiele nowinek technologicznych oraz systemów ułatwiających prowadzenie, dbających o komfort oraz bezpieczeństwo podróżnych. Auta ma m.in. adaptacyjne zawieszenie z funkcją skanowania nawierzchni, a nawigacja może być wyposażona w "rozszerzoną rzeczywistość", która pomoże odnaleźć właściwy zjazd z autostrady.

Więcej o tym aucie: Genesis GV80 zaprezentowany. 5 powodów, dla których warto czekać na niego w Europie

Pojazd ten w podstawie ma napęd na tylną oś. Napęd na cztery koła jest opcjonalnym wyposażeniem. W opcjach pojawia się także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który staje się nieoceniony poza asfaltem i na śliskich nawierzchniach. W gamie silnikowej jest tylko jeden motor o pojemności mniejszej niż 3 litry. Bazowa jednostka 2.5 l generuje 300 KM, a topowa 3.5 V6 oferuje moc 375 KM. Na liście jest także diesel 3.0 V6. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki