Tunel pod Ursynowem prawie gotowy! Południowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa - DUŻO ZDJĘĆ

2021-04-06 9:25

1800 metrów betonowej nawierzchni - tyle pozostało do ukończenia jezdni tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Oprócz tego, wykonawca ma do zrealizowania roboty brukarskie i wykończeniowe, ale duża i ważna drogowa inwestycja jest już na finiszu. Kiedy droga zostanie ukończona i udostępniona kierowcom?

Na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy praca wre. Każdy etap tej drogi jest ważny nie tylko dla mieszkańców stolicy, ale i dla transportu oraz okolicznych miejscowości. Tym razem na ukończeniu jest "miejski" odcinek i jedna z największych inwestycji drogowych w Polsce - tunel pod Ursynowem.

SprawdźSiedziba firmy była DZIUPLĄ! Policjanci odzyskali mnóstwo kradzionych części do niemieckich samochodów

GDDKiA udostępniło dużo zdjęć z budowy i podzieliło się garścią informacji na temat stopnia zaawansowania prac. Do wykonania pozostało 1800 metrów nawierzchni betonowej w jednej z naw tunelu. Druga nawa jest już praktycznie gotowa. Miejscami niezbędne jest jeszcze wylanie nawierzchni bitumicznej. Ponadto, w nadchodzących dniach i tygodniach wykonywane będą zbrojenia i szalunki obramowań przejść awaryjnych oraz uszczelniania ścian szczelinowych i oczepów. Oprawy oświetleniowe pod sufitem są gotowe, podobnie jak niezbędne wentylatory strumieniowe. W kwestii oświetlenia, niezbędny jest jeszcze montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego na ścianach wewnętrznych oraz ułożenie koryt pod instalację monitoringu i systemu alarmowego.

Południowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa

i

Autor: GDDKIA/Krzysztof Nalewajko Południowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa

Tunel pod Ursynowem to nowoczesna konstrukcja

Obiekt, który będzie stanowił podziemne połączenie między Ursynowem a Wilanowem to konstrukcja, która spełni wszystkie wymagania bezpieczeństwa, wskazane w unijnej dyrektywie.  Zgodnie z tymi zapisami tunel pod Ursynowem wyposażony będzie w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany zostanie system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana będzie widoczność w tunelu, a czujniki będą mogły wykryć i zasygnalizować pożar. Na poboczach znajdą się chodniki, mogące służyć za ciągi ewakuacyjne, a to co dzieje się wewnątrz tunelu będzie monitorowane przez 24 godziny na dobę. 

Kiedy pojedziemy nowym odcinkiem Południowej Obwodnicy Warszawy?

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 90 proc. Mając na uwadze obecne zaawansowanie, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu br. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki