Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

i

Autor: Paweł Kaczor

Volkswagen z nowymi silnikami TDI dla aut użytkowych: mocniej i ekologicznie

2015-05-19 12:17

Po premierze trzech silników benzynowych, przyszedł czas na odświeżenie również palety jednostek wysokoprężnych. Nowe motory TDI mają trafiać głównie do samochodów użytkowych. Ma być mocniej i bardziej ekologicznie.

Nowe diesle zadebiutują na rynku wraz z 6. generacją modelu Transporter i Multivan. Właśnie do tego typu samochodów mają trafiać nowe silniki. Konstrukcja jednostek napędowych jest oparta o platformę modułową - pozwoli to obniżyć koszty. Najważniejszymi kwestiami przy tworzeniu tych jednostek było ograniczenie emisji spalin, spełnienie norm emisji Euro 6 oraz zachowanie lub zwiększenie osiągów.

Nie przegap: Nowy silnik VW: 600 KM i 900 Nm z motoru W12!

W związku z tymi wytycznymi, silniki, które będą miały więcej niż 150 KM, wyposażone zostaną standardowo w podwójne doładowanie - gdzie większa sprężarka ma zmienną geometrię łopatek. Zainstalowano również wodny intercooler. Poniżej tej mocy diesele będą miały jedną turbosprężarkę. Moce silników rozciągają się między 84 KM, a 204 KM. Moment obrotowy to w zależności od wyboru od 220 Nm do 450 Nm.

Sprawdź: Volkswagen wycisnął 272 KM z 3 cylindrów!

Dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy Common Rail z ciśnieniem 2000 bar, oraz nowego układu oczyszczania spalin, wszystkie silniki spełniają wyśrubowane normy emisji spalin EURO6. Volkswagen deklaruje, że średnie zużycie najnowszej generacji turbodiesli spadło o 14 procent, względem starszych motorów.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki