Zabezpieczyli 13-tonowy kamień jednym pasem! Wypadek skończyłby się tragedią - WIDEO

2020-07-20 12:26
27-tonowy kamień zabezpieczony jednym pasem
Autor: GITD 27-tonowy kamień zabezpieczony jednym pasem

Jeden, lichy pas transportowy. Takie zabezpieczenie przewidział przewoźnik dla kilkunastotonowego, granitowego kamienia. Drugi z wiezionych kamieni był przymocowany dwoma pasami, ale były one poprzecierane. Jakikolwiek wypadek z tak ciężkim, źle zabezpieczonym ładunkiem, mógłby skończyć się tragedią.

Inspektorzy zachodniopomorskiej ITD zatrzymali kierowcę TIR-a w związku z brakiem włączonych świateł. Kontrola, która była wynikiem nieuwagi szofera ujawniła nieprawidłowości w transporcie, które poważnie zagrażały bezpieczeństwu. Wielotonowy kamień był przymocowany w sposób, który nie zapewniał żadnej ochrony przed przemieszczaniem się ładunku.

SprawdźManipulował wskazaniami kiedy mu się podobało. Rejestrował odpoczynek w trakcie jazdy

Dwa kamienne bloki o łącznej masie 27 ton, były owinięte pasami transportowymi. Jeden z nich przymocowano tylko jednym, przetartym w kilku miejscach pasem. To tak jakby na lawecie uwiązać osobowe auto jednym, cienkim sznurkiem. Drugi, większy blok był przymocowany dwoma pasami, jednak w trakcie jazdy wycierały się o krawędź granitowego bloku.

Granitowy blok przymocowany jednym pasem transportowym
Autor: GITD Granitowy blok przymocowany jednym pasem transportowym

Niewłaściwe zabezpieczenie ładunku mogło skończyć się fatalnie

Niemal swobodnie leżący na pace ładunek o masie kilkunastu ton, mógłby zmiażdżyć kabinę kierowcy w razie wypadku. Taki sposób przewożenia ładunku stanowił zagrożenie dla bezpieczeństwa dlatego transport kamienia wstrzymano do czasu usunięcia ujawnionych nieprawidłowości. Poprawne przymocowanie wielotonowego, kamiennego bloku nie jest jednak proste. Jak powinno to być zrobione w zgodzie z przepisami?

Nie przegap: Kosztowna kraksa w Australli! Ferrari F40 warte miliony zostało rozbite podczas jazdy testowej - ZDJĘCIA

Jak podaje GITD, w tym przypadku kierowca powinien użyć do zabezpieczenia ciężkiego ładunku odciągów łańcuchowych. Takie odciągi są w stanie wytrzymać zdecydowanie większe obciążenia i choć w przypadku tak ciężkiego ładunku ograniczeniem jest również wytrzymałość konstrukcji naczepy, przytwierdzenie kamiennych bloków łańcuchami pozwoliłoby zdecydowanie zmniejszyć szanse na poważne szkody w razie wypadku.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE