Jest nowa aplikacja do kupowania biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie

2019-12-03 11:32 gk
Szczecinianie mogą korzystać z aplikacji zbiletem
Autor: ESKA INFO Szczecin Szczecinianie mogą korzystać z aplikacji zbiletem

Szczecińscy pasażerowie mają już kilka możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej za pomocą aplikacji mobilnych. Jest to jedno z najwygodniejszych rozwiązań, ponieważ daje możliwość zakupu biletu o każdej porze dnia i nocy. Do listy aplikacji służących do zakupu biletów dołączyła kolejna - zbiletem.pl. Można z niej korzystać od poniedziałku, 2 grudnia.

Korzystanie z aplikacji zbiletem jest bezpłatne.

- Dzięki temu rozwiązaniu można zakupić bilety okresowe i jednorazowe wygodnie płacąc korzystając Google Pay, Apple Pay, oraz Blika - tlumaczy Hanna Pieczyńska z ZDiTM Szczecin. - Aplikacja jest dostępna na smartfony z Androidem oraz iPhone i można ją pobrać na stronie www.zbiletem.pl.

Aby zacząć korzystać z aplikacji mobilnej wystarczy wpisać w niej swój numer telefonu. Bilet pojawia się bezpośrednio po zakupie. Podczas kontroli wystarczy pokazać kontrolerowi bilet na ekranie smartfonu. Aplikacja zbiletem działa w kilkudziesięciu miastach w Polsce. Poza Szczecinem można z niej korzystać m.in. w Warszawie, Krakowie czy Łodzi.

Inne dostępne w naszym mieście mobilne rozwiązania to moBilet i Skycash i uruchomiona przez miasto Mobilna Karta Miejska, która działa w Szczecinie od 2 lat i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Rośnie nie tylko ilość użytkowników, ale także funkcjonalności. Za jej pomocą można kupić lub zwrócić wszystkie rodzaje biletów dostępnych w naszym mieście, opłacić wjazd na Cmentarz Centralny, a od tego sezonu także nabyć bilety wstępu na Arkonkę. W planach jest rozszerzenie jej o strefę płatnego parkowania — wtedy, już teraz silna pozycja na rynku miejskim, stanie się zdecydowaną konkurencją dla popularnych, innych aplikacji.

Użytkownicy MKM mają funkcję powiadomień, otrzymują od ZDiTM ważne informacje, na przykład dotyczące zmian w komunikacji miejskiej oraz powiadomienia o terminie końca ważności biletu okresowego.

Najmłodszy użytkownik miejskiej aplikacji ma 7 lat, najstarszy zweryfikowany i aktywny 80. Średnia wieku klientów MKM to 31 lat, co pokazuje, że aplikacja jest intuicyjna i przyjazna użytkownikom. W tej chwili mamy ponad 18 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.