WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Ciekawostki USA NowaTV
Se.pl wiadomości polska warszawa se.pl wiadomości polska warszawa WARSZAWSKIE CZWARTKI. Możesz zwrócić kupiony towar

WARSZAWSKIE CZWARTKI. Możesz zwrócić kupiony towar

27.10.2016, godz. 00:00
WARSZAWSKIE CZWARTKI. Możesz zwrócić kupiony towar
foto: Materiały prasowe

MAŁGORZATA ROTHERT, Miejski Rzecznik Konsumentów wyjaśnia, kiedy możemy zwrócić zakupiony towar, a kiedy nie jest to możliwe.

– „Masz prawo" to kampania informacyjna skierowana właściwie do wszystkich.

– Tak, bo każdy zawiera umowy kupna-sprzedaży. Konsumenci wiedzą, że mają prawa, ale gorzej jest z odpowiedzią, jakie to prawa. Postanowiliśmy więc przekazać jasne i krótkie informacje. Po pierwsze – zawarłeś umowę na pokazie, masz prawo od niej odstąpić bez podawania powodu w ciągu 14 dni; po drugie – zamówiłeś towar przez internet; też możesz zrezygnować z tego zakupu w ciągu 14 dni od jego otrzymania; po trzecie – jeśli poszedłeś do sklepu, to przed zakupem zapytaj sprzedawcę, czy będziesz miał prawo zwrócić lub wymienić towar, bowiem w sklepie stacjonarnym nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy.

– W jaki sposób możemy poinformować sprzedawcę o chęci odstąpienia od umowy?

– Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć na piśmie i przesłać sprzedawcy w ciągu 14 dni od zawarcia umowy lub od otrzymania towaru. Takie oświadczenie można napisać na formularzu otrzymanym od sprzedawcy, jak również samodzielnie.

– Czy to prawda, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niektórych rodzajów towarów?

– Tak, to prawda. Dotyczy to np. rzeczy nieprefabrykowanych, wykonanych na indywidualne zamówienie konsumenta, towarów w zapieczętowanym opakowaniu, po otwarciu którego nie można ich zwrócić ze względów higienicznych.

– Do rzecznika zgłasza się konsument, twierdząc, że przysługujące mu prawa nie są respektowane. Jakie działania podejmuje rzecznik?

– Informujemy go, jakie ma prawa, a także jakie powinności w konkretnej sprawie oraz, jakie obowiązki ma przedsiębiorca wobec niego. Radzimy, jak postępować w konkretnej sytuacji, np. pomagamy przygotować pismo reklamacyjne.

Dodatkowe informacje: konsument.um.warszawa.pl.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: