– Wszystko mamy przygotowane. Tylko w rozwój gamy naszych aut EQ zainwestujemy ponad 10 mld euro – mówi Ola Källenius, odpowiadający za badania w koncernie Daimler i rozwój Mercedes-Benz Cars. – Do 2022 roku wprowadzimy na rynek więcej niż 10 pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym. Przeprowadzimy też elektryfikację całego portfolio Mercedes-Benz. W przypadku każdej serii modelowej nasi klienci będą mogli wybrać przynajmniej jedną elektryczną alternatywę – więc łączna liczba takich modeli (hybrydowych lub na prąd) wzrośnie do 50 – powiedział Ola Källenius.
Przeczytaj też: Smart vision EQ fortwo: przyszłość car sharingu
Smart, jako pierwsza marka samochodów, planuje systematyczne przestawienie się z silników spalinowych na elektryczne. Od 2020 r. w Europie i USA firma chce sprzedawać wyłącznie modele na prąd. W dalszą przyszłość pozwala spojrzeć studium designerskie Smart vision EQ fortwo, ilustrujące nowe rozwiązania dla zindywidualizowanego, elastycznego i efektywnego lokalnego transportu publicznego. Autonomiczny, zasilany jednostką elektryczną Smart vision EQ prezentuje spójną koncepcję miejskiej mobilności jutra – oraz przyszłości tzw. car-sharingu, czyli współdzielenia samochodów.
Mercedes-Benz pracuje nad rozwojem marki EQ z myślą o stworzeniu całego ekosystemu, który poza samymi autami elektrycznymi obejmować będzie kompleksową ofertę w zakresie elektromobilności – od inteligentnych usług i jednostek przechowywania energii dla użytku prywatnego i komercyjnego, aż po rozwiązania w dziedzinie ładowania oraz recyklingu. Istotnym elementem tej inicjatywy jest opracowanie wszechstronnej architektury dla pojazdów elektrycznych zasilanych energią z akumulatora. Produkcja pierwszego seryjnego modelu nowej marki EQ – o nazwie EQC – ma ruszyć w fabryce Mercedes-Benz w Bremen w 2019 r.
Takie będą auta: Elektryczny kompakt Mercedesa – Concept EQA
W przyszłości także w gamie pojazdów użytkowych wszystkich klas dostępne będą lokalnie bezemisyjne wersje elektryczne: FUSO eCanter, przeznaczony do lekkiego transportu dystrybucyjnego na terenie Europy, Azji i Ameryki, oraz elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz dla transportu ciężkiego. W USA północnoamerykański oddział Daimler Trucks North America pracuje nad elektryczną ciężarówką Freightliner eCascadia dla transportu dalekobieżnego. W 2018 r. do produkcji seryjnej trafi pierwszy miejski autobus z elektrycznym napędem akumulatorowym. Tymczasem Mercedes-Benz Vans pracuje nad całkowicie elektrycznymi wersjami Vito i Sprintera. Znany jest już pierwszy partner, który będzie je użytkować – to firma logistyczna Hermes.
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku