2014 Opel Insignia: Lifting flagowej limuzyny - ZDJĘCIA

2013-06-12 21:04

W kolejnym etapie ofensywy modelowej Opla, firma wzięła na warsztat swoją flagową limuzynę. Opel Insignia, który zadebiutował na rynku w 2008 roku, po pięciu latach przechodzi lifting nadwozia. Nowe auto z roku modelowego 2014, charakteryzuje się poprawioną stylistyką nadwozia i wnętrza, oraz zmodernizowanymi jednostkami napędowymi.

NADWOZIE

Opel Insignia zaliczył spory sprzedażowy sukces, o czym świadczy liczba ponad 580 000 sprzedanych egzemplarzy tego modelu. Odmłodzenie nadwozia polega na optycznym poszerzeniu i obniżeniu przodu. Błyszczący, chromowany grill jest szerszy i osadzony niżej niż obecnie. Pas z logo marki stał się węższy, a jego końcówki wskazują na zaprojektowane od nowa klosze reflektorów z błyszczącymi czarnymi oprawami, wykończonymi chromowanymi detalami, i lampami do jazdy dziennej LED. Smukłe i szerokie detale w dolnej części pasa przedniego kontrastują z imponującym grillem. Lampy przeciwmgielne połączono z szerokimi czarnymi wstawkami i chromowanymi akcentami, rozszerzającymi się w kierunku nadkoli. W wyższych wersjach wyposażenia znajdą się biksenony z systemem adaptacyjnego oświetlenia AFL+.

Tylna klapa posiada zintegrowany spoiler. Zakrzywiona linia słupka C w wersji pięciodrzwiowej zanika, zanim dotrze do linii spojlera, co podkreśla sylwetkę tradycyjnego coupe. W wersji czterodrzwiowej słupek dochodzi do krawędzi spojlera, optycznie wydłużając elegancką sylwetkę sedana. Chromowana listwa na tylnej klapie zawierająca logo Opla została przesunięta w dół. Jej kontynuacją są wąskie światła cofania w tylnych lampach. Zarówno w sedanie, jak i w hatchbacku tylne światła pozycyjne i światła stop wykonano w technologii LED-owej, a klosze kontynuują kształt motywu skrzydła. Uzupełnieniem są nowe wzory obręczy ze stopów lekkich

WNĘTRZE

Modernizację kokpitu podporządkowano bardziej intuicyjnej obsłudze. W konsoli centralnej o zupełnie nowej, subtelniejszej estetyce, umieszczono liczne nowoczesne rozwiązania i funkcje. Uproszczono detale deski rozdzielczej, tak jak obsługę klimatyzacji. Panel sterowania nowego systemu multimedialnego to 8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy. Z poziomu ekranu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji i menu niższego rzędu, takich jak wybór stacji radiowych, utworów, połączenia ze smartfonami czy nawigacja 3D.

Aby wzmocnić komunikację samochodu z kierowcą, zaprojektowano nowy zestaw wskaźników z 8-calowym kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości. Oprócz tradycyjnych wskazań, takich jak prędkość, obroty silnika czy ilość paliwa w zbiorniku, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy prezentowane są informacje nawigacyjne oraz ustawienia funkcji smartfona i systemu audio, którymi może on także sterować.

>>> Opel Insignia 2.0 Turbo dla policji - zakup 75 nowych nieoznakowanych radiowozów <<<

SILNIKI

Opel Insignia jest dostępny z nowymi silnikami, zarówno wysokoprężnymi jak i benzynowymi (także tymi przystosowanymi do spalania skroplonego gazu LPG). W nowej Insigni dwulitrowy turbodiesel o mocy 120 KM i 370 Nm lub 140 KM i 370 Nm emituje CO2 w ilości zaledwie 99 g/km. Najmocniejszym dieslem w ofercie jest silnik 2.0 BiTurbo CDTI 195 KM. Wyposażony w dwie turbosprężarki i układ sekwencyjny silnik rozwija 400 Nm momentu obrotowego.

Wśród silników benzynowych na szczególną uwagę zasługują dwie turbodoładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem: 2.0 SIDI Turbo 250 KM 400 Nm oraz 1.6 SIDI Turbo 170 KM i 260 Nm (lub 280 Nm z overboost). Skrót SIDI (Spark Ignition Direct Injection) oznacza zapłon iskrowy i bezpośredni wtrysk. Motory te mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop lub z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym. Wersja z silnikiem 2.0 SIDI Turbo jest dostępna z napędem przednim lub na cztery koła.

Oszczędną alternatywą będzie Insignia 1.4 140 KM LPG rozwijająca 200 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak wersja benzynowa tego silnika, spełnia on rygorystyczne wymagania przyszłej normy emisji Euro 6. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) w cyklu mieszanym MVEG oraz emisji CO2 na poziomie 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km)

Liczne udoskonalenia konstrukcji podwozia mają podnieść komfort jazdy. Dotychczasowa generacja była wielokrotnie wyróżniana za komfort jazdy, właściwości jezdne i stabilność prowadzenia, ale nowa edycja Insigni według prasowego komunikatu to jeszcze wyższa liga. Szereg udoskonaleń podwozia, w tym amortyzatorów, stabilizatorów i układu kierowniczego, dla podniesienia komfortu ograniczyły generowany hałas oraz wibracje podczas jazdy.

PREMIERA

Światowa premiera odmłodzonej Insigni odbędzie się na 65. Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (12–22 września 2013). Ceny w Polsce będą znane na początku lipca i wtedy też planowane jest rozpoczęcie przyjmowania zamówień (cena w Niemczech od 24 325 euro). Pierwsze samochody wjadą do salonów w październiku 2013.

Nasi Partnerzy polecają