Jeep Grand Cherokee Trackhawk to wyjątkowy model. Pod maską SUV-a znajduje się wyposażony w kompresor silnik V8 o mocy 700 KM, mogący uzyskać osiągi samochodów sportowych. Widlasta jednostka HEMI o pojemności 6.2 litra rozwija 875 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki takim parametrom przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 3,7 sekundy, a w wyścigu na ¼ mili jest najszybszym autem w segmencie dużych SUV-ów. Prędkość maksymalna to imponujące 290 km/h.
Model został wyposażony w sportowy układ hamulcowy Brembo, pięć trybów jazdy z opcją torową, system wspomagający dynamiczny start "Launch control" oraz system infotainment, który daje kierowcy nie tylko możliwość korzystania z multimedialnej rozrywki, ale także pozwala na analizowanie danych z jazdy i konfigurację pojazdu w czasie rzeczywistym.
Zobacz nasz TEST : Jeep Grand Cherokee SRT & Dodge Challenger SRT8
Pierwszym nabywcą Jeepa Grand Cherokee Trackhawk został 40-latek z Warszawy, miłośnik motoryzacji, a zawodowo właściciel firmy budowlanej - pan Tomasz. Auto wyjechało z Salonu Auto Fus Group w Białymstoku. "Od wielu lat interesuję się samochodami. Od kilku lat regularnie bywam na torze, by móc przycisnąć nieco gaz, poczuć adrenalinę, odstresować się, ale i czegoś nowego nauczyć" - powiedział pierwszy w Polsce właściciel Trackhawka.
FCA informuje, że na polski rynek trafi dokładnie 51 sztuk tego modelu. W całej Europie do sprzedaży zostanie wprowadzonych 300 egzemplarzy. Cena naszpikowanego testosteronem Trackhawka wynosi w Polsce 530 tys. zł.