Abarth wraca do gry

2009-10-06 7:00

Z okazji 51. Rajdu San Remo firma Abarth zaprezentowała najnowsze swoje dzieło, czyli abartha 500 R3T, który w roku 2010 zainauguruje puchar promujący go w świecie rajdowym.

Dla firmy spod znaku skorpiona oznacza to powrót do specjalności, która czyniła ją bohaterem pucharów promocyjnych przez ponad trzydzieści lat od 1977 roku, kiedy to zorganizowano pierwszą edycję mistrzostw Campionato Autobianchi A112 Abarth, a następnie puchary Fiat Uno, Uno Turbo, Cinquecento, Seicento, Punto Kit e Super 1600, Stilo oraz Panda Kit.

Abarth 500 w wersji rajdowej będzie homologowany w grupie R3T, w kategorii pojazdów o pojemności silnika do 1600 cm sześc., wyposażonych w turbosprężarkę. Z tą klasą wiąże się duże nadzieje na przyszłość, ponieważ jest przykładem dobrego kompromisu pomiędzy kosztami a osiągami.

Abarth 500 ma silnik o pojemności 1368 cm sześc. z turbosprężarką Garret GT 1446 ze stałą geometrią, będący w stanie wygenerować moc 180 KM przy 5500 obrotach/minutę. W układzie przeniesienia napędu zastosowano dwutarczowe sprzęgło, 6-biegowa skrzynię kłową, samoblokujący płytkowy mechanizm różnicowy i specjalne półosie. Dużo uwagi poświęcono możliwości regulacji zawieszenia, tak aby uzyskać ustawienie dopasowujące się do indywidualnego stylu kierowania każdego pilota. Amortyzatory można regulować, dostosowując je do jazdy wyścigowej, mają sprężynę współosiową oraz pierścień zabezpieczający do regulacji wysokości od podłoża, specjalne klocki do regulacji kątów wyprzedzenia oraz pochylenia kół.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE