Audi TT Sportback Concept: 5-drzwiowa sportówka z mocą 400 KM - ZDJĘCIA

2014-10-02 15:46

Z założenia sportowe, czteromiejscowe i na dodatek pięciodrzwiowe - takie jest Audi TT Sportback Concept. Niemcy przedstawiają studyjne auto nawiązujące wyglądem zewnętrznym do modelu TT. Auto jednak na tle klasycznej TT-ki wyróżnia się wydłużoną formą, dodającą sylwetce oryginalności.

Audi TT Sportback Concept przede wszystkim ma fascynować mocą silnika. Turbodoładowany motor 2.0 TFSI generuje siłę 400 KM (przy 6400 obr./min) i 450 Nm, którą stale przekazuje na wszystkie cztery koła siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Studyjny pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Audi informuje, że zaawansowane technicznie podwozie i nisko umieszczony punkt ciężkości, zapewniają wysoką dynamikę podczas manewrów. Jak przystało na pojazdy z Ingolstadt karoseria zbudowana jest z lekkich komponentów i aluminium.

Audi TT Sportback ze względu na 5-drzwiowe nadwozie znacznie urosło względem standardowego TT trzeciej generacji. Mierzy 4,47 m długości (więcej dokładnie o 29 cm), 1,89 m szerokości i 1,38 m wysokości, a rozstaw osi to 2,63 m (więcej o 12 cm). Samochód jest również o 6 cm szerszy, ale za to o 3 cm niższy. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona, a tył został oparty o czterowahaczową oś tylną. Wielkie koła mają średnicę aż 21 cali, a opony rozmiar 255/30.

Czytaj też: TEST Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: sportowe wrażenia dla każdego - ZDJĘCIA

Stylistyka również została odmieniona. Wlot powietrza do silnika singleframe stał się bardziej płaski i szerszy. W reflektorach zastosowano innowacyjną technologię światła laserowego, razem z diodowym światłem drogowym. Z tyłu, po prawej stronie karoserii wpasowano okrągłą pokrywkę wlewu paliwa – charakterystyczną cechę modeli TT. W dyfuzorze zderzaka pojawiają się dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych. Totalnie inne jak w standardowym TT są też lampy.

W eleganckim wnętrzu na pierwszy plan wysuwa się Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy monitor zastąpił tradycyjne wskaźniki i monitor MMI. Wyświetlane na nim grafiki mają doskonałą jakość, a kierowca może wybrać między kilkoma trybami widoku. Regulator obrotowy terminalu MMI ma powierzchnię reagującą na dotyk, która służy do wprowadzania znaków i podawania komend przy pomocy gestów - podobnie jak to się dzieje w smartfonach. Elementy obsługi klimatyzacji umieszczono w nawiewach.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki