Autem elektrycznym tylko po buspasie? Mercedes-Benz EQC 4x4² poradzi sobie także w trudnym terenie - GALERIA

2020-10-16 14:08

Samochody elektryczne, które są dziś oferowane przez wielu producentów, w głównej mierze nadają się tylko i wyłącznie do jazdy po twardym asfalcie. Niemiecki producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pokazuje, że wcale nie musi tak być. Elektryczny Mercedes-Benz EQC 4x4² choć napędzany jedynie prądem, trudnego terenu się nie boi. Czy istnieje lepsza propozycja dla miłośników ekologii i jazdy po bezdrożach?

Studyjny model EQC 4x4² to elektryk w ekstremalnym wydaniu, za pomocą którego Mercedes-Benz chce zademonstrować, że elektromobilność nie ogranicza się tylko do miasta. Samochód, który widzicie na oficjalnych zdjęciach został opracowany przez międzywydziałowy zespół pod kierunkiem inżyniera ds. rozwoju Jürgena Eberlego, czyli mężczyzny, który brał udział przy budowie podniesionej Klasy E 400 All-Terrain 4x4².

Sprawdź: Poważne auto czy tylko gadżet? Elektryczny Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - TEST WIDEO, OPINIA

Mercedes-Benz EQC 4x4²

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz EQC 4x4²

Naszym celem jest połączenie nowoczesnego luksusu i zrównoważonego rozwoju w emocjonującym opakowaniu. EQC 4x4² pokazuje, jak angażująca może być zrównoważona mobilność. Dzięki systemowi MBUX i bezprzewodowym aktualizacjom zaawansowana technika osiąga tu najwyższy poziom. Nie mniej fascynujące są wrażenia z jazdy. W skrócie – nowoczesny luksus na prąd wjeżdża w teren.

– powiedział Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG.

Nie tylko po buspasie

Niewątpliwie największymi zaletami aut elektrycznych jest możliwość jazdy po buspasie i parkowanie w płatnych strefach całkowicie za darmo. Prezentując EQC 4x4² Mercedes-Benz udowadnia, że elektromobilność nie musi nas ograniczać, a zamiłowanie do przygód można połączyć ze zrównoważonym rozwojem. Nowe studium skutecznie radzi sobie zarówno podczas jazdy po piachu, na przykład w regionach pustynnych i na plażach, jak i w terenie skalistym czy przy pokonywaniu górskich potoków.

Zobacz: Dogonić Teslę? Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC vs. Tesla Model X 100D Long Range - TEST, PORÓWNANIE, OPINIA

Poza wysoką wytrzymałością oraz zapewnieniem odpowiedniego poziomu komfortu potrafi – tak jak wariant seryjny – holować przyczepę i umożliwia montaż bagażnika dachowego. Namiot na dachu oraz nadmuchiwany ponton przydadzą się w najbardziej odległych obszarach. A poranny rozruch EQC nie obudzi nikogo na terenie obozu.

Mercedes-Benz EQC 4x4²

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz EQC 4x4²

Lepszy od Klasy G

Dysponując 293-milimetrowym prześwitem, EQC 4x4² jest zawieszony ponad dwukrotnie wyżej niż model seryjny (140 mm). Nawet Klasa G ma prześwit o 58 mm mniejszy. Głębokość brodzenia wzrosła o 15 cm, do 40 cm. To wszystko zasługa zastosowania osi portalowych, które sprawiają, że – w przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań – piasty kół są umieszczone znacznie poniżej środka osi. Zawieszenie EQC 4x4² zostało przymocowane do tych samych punktów nadwozia, co standardowe. Równie imponujące są kąty natarcia i zejścia – wynoszą, odpowiednio, 31,8° oraz 33°. Dla porównania konwencjonalna Klasa G ma kąt natarcia i zejścia równy 28°.

Mercedes-Benz EQC 4x4² - parametry techniczne

Parametry Wartości EQC 4x4² EQC 400 4MATIC
Kąt natarcia stopnie 31,8 20,6
Kąt zejścia stopnie 33,0 20,0
Kąt rampowy stopnie 24,2 11,6
Prześwit mm 293 140
Głębokość brodzenia mm 400 250
Mercedes-Benz EQC 4x4²

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz EQC 4x4²

Rodzina się powiększa

Mercedes-Benz EQC 4x4² to już trzeci model Mercedes-Benz z rodziny 4x4². Seryjnie wytwarzany G 500 4x4² pojawił się we wrześniu 2015 r. Dwa lata później zadebiutowało studium E 400 All-Terrain 4x4², które legitymowało się większymi możliwościami off-roadowymi niż te, jakie oferuje wiele SUV-ów. Czy elektryczna terenówka doczeka się oficjalnego debiutu? Chyba wszystko zależy od zainteresowania wśród klientów marki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki