Wunder-Baum

i

Autor: WunderBaum/multimedia

Choinka zapachowa za 300 dolarów?! Dom mody pozwany przez producenta odświeżaczy samochodowych

2018-10-22 11:45

Żyjemy w czasach, w których domy mody dotykają się wszystkiego, by stało się atrakcyjniejsze dla swoich bogatych konsumentów. Firma Balenciaga postanowiła produkować... choinki Wunder-Baum i sprzedawać je za blisko 300 dolarów. Producent samochodowych odświeżaczy powietrza złożył pozew.

Wszystkim znane samochodowe odświeżacze powietrza Wunder-Baum zostały stworzone w 1952 roku w Nowym Jorku przez niejakiego Juliusa Samanna — szwajcarskiego biznesmena.

Charakterystyczne choineczki są sprzedawane w ponad 100 krajach i pięciu różnych kontynentach. W zależności od kraju mogą nosić różne nazwy tj.: Wunder-Baum (Polska, Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia i Finlandia), Little Trees (Stany Zjednoczone), Magic Tree (Wielka Brytania) czy Arbre Magique (Francja, Włochy, Hiszpania). Zdaniem producenta, Wunder-Baum jest najpopularniejszym samochodowym odświeżaczem powietrza na świecie.

Pomimo ogromnej popularności produktów Car-Freshner Corporation, hiszpański dom mody Balenciaga zdecydował się na skopiowanie wzoru i nadania choince nowej funkcji — teraz będzie breloczkiem za prawie 300 dolarów!

Wykonany jest ze skóry i posiada liczne znaki handlowe. Wzór choinki został całkowicie podrobiony, lecz te niestety nie pachną. Od około miesiąca breloki były sprzedawane w jednym z nowojorskich butików firmy Balenciaga za 275 dolarów (1025 zł). Cena oryginalnego odświeżacza to zaledwie 3 dolary...