Citroen C5 Aircross PHEV wjechał do polskiej oferty. Znamy CENY hybrydowego SUV-a

2020-01-23 20:06 Jan Guss-Gasiński
2020 Citroen C5 Aircross PHEV
Autor: Citroen 2020 Citroen C5 Aircross PHEV

Od kiedy elektryfikacja w Europie nabrała tempa, francuski koncern PSA ma ręce pełne roboty. Wraz z końcem stycznia 2020 br. do polskich salonów wjechał Citroen C5 Aircross PHEV z napędem typu plug-in hybrid. Zobacz, ile kosztuje nowy hybrydowy SUV.

Śladami Peugeota druga marka należąca do francuskiego koncernu PSA wprowadza na polski rynek SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Citroen Aircross C5 już w wersji benzynowej cieszył się ogromnym zainteresowaniem, jednak wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej, ponieważ cena niskoemisyjnego wariantu jest całkiem niezła.

Sprawdź: Można się w nim poczuć, jak w starej "cytrynie". Citroen C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 8EAT Shine - TEST, OPINIA

Pod maską pracuje benzynowa jednostka PureTech o pojemności 1.6-litra, którą dodatkowo wspiera elektryczny motor z baterią litowo-jonową o pojemności 13,2 kWh. Dla większości tego typu konstrukcji w pełni naładowane akumulatory pozwalają na pokonanie do 50 kilometrów na samym prądzie, co w zupełności wystarczy na poruszanie się po mieście bez konieczności zajeżdżania na stacje benzynowe.

Łączna moc układu napędowego to 225 KM i 360 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z automatyczną, 8-stopniową skrzynią EAT pozwoli na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna dla całego układu wynosi 225 km/h, jednak w trybie zeroemisyjnym auto może poruszać się z prędkością nawet 135 km/h. Według założeń producenta średnie spalanie oscyluje w granicach 1,5 l/ 100 km.

Wersje wyposażenia

Za tzw. "golasa" w domyślnej wersji wyposażenia Feel będziemy musieli zapłacić co najmniej 145 200 zł. W tej cenie otrzymamy 18-calowe felgi, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z kamerą cofania oraz tempomat. Niestety, producent za blisko 150 tys. złotych nie dorzuca do wyposażenia reflektorów w technologii Full LED. Aby nawet po zmroku cieszyć się świetną widocznością, trzeba zdecydować się na jeden z droższych wariantów — Shine (od 156 500 zł) albo Shine Pack (od 161 300 zł). W najdroższej alternatywnie na całe szczęście nie brakuje już niczego.

Zobacz: TEST, OPINIA - Citroen C3 1.2 PureTech 110 EAT6 Shine: miejska awangarda

2020 Citroen C5 Aircross PHEV
Autor: Citroen 2020 Citroen C5 Aircross PHEV

Między innymi na wyposażeniu znajdą się podgrzewane fotele przedniego rzędu, elektrycznie sterowany w 8 kierunkach fotel kierowcy, bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfona czy aluminiowego podnóżka dla kierowcy. Nie zabraknie też w pełni LED-owych przednich reflektorów, kierunkowskazów oraz świateł tylnych, 19-calowych felg i elektrycznie sterowanej klapy bagażnika ze sterowaniem bezdotykowym.

Citroen C5 Aircross - polski cennik

Wersja wyposażenia Cena
Feel 145 200 zł
Feel Pack 146 700 zł
Shine 156 500 zł
Shine Pack 161 300 zł
2020 Citroen C5 Aircross PHEV
Autor: Citroen 2020 Citroen C5 Aircross PHEV

Citroen czy Peugeot?

Czy nowy hybrydowy SUV na rynku przyjmie się równie dobrze, jak jego standardowa odmiana? Ciężko powiedzieć, jednak jeśli spojrzeć na cenę Peugeota 3008 PHEV, który korzysta z tych samych rozwiązań co Citroen, oferta marki z dwoma trójkątami jest znacznie lepsza. Domyślnie Peugeot 3008 z napędem hybrydowym jest dostępny w polskich salonach od 166 500 zł, wówczas gdy za 161 300 zł możemy otrzymać Citroena C5 Aircross już w najwyższej wersji wyposażenia.

Najnowsze