Dacia Duster 4WD melduje się na służbie! Nowy radiowóz posłuży również poza asfaltem

2020-01-18 23:14 Jan Guss-Gasiński
Dacia Duster 4WD melduje się na służbie!
Autor: Policja Dacia Duster 4WD melduje się na służbie!

Wsparcie finansowe władz samorządowych miejscowości Ozimek (woj. opolskie) sprawiło, że 15 stycznia do garnizonu Komisariatu Policji w Ozimku trafił nowy oznakowany radiowóz — Dacia Duster 4WD. Nowy samochód bez większego problemu poradzi sobie poza asfaltem i będzie służyć potrzebom lokalnej społeczności. Klucze do nowo nabytego auta fundatorzy przekazali w obecności Komendanta Miejskiego Policji w Opolu.

Uroczyste przekazanie nowego oznakowanego radiowozu odbyło się w środę 15 stycznia w miejscowości Ozimek. Zakup auta był inicjatywą władz samorządowych z Ozimka, Turawy i Chrząstowic, których włodarze przeznaczyli na nowy pojazd ponad 50 tys. złotych. Druga część środków pochodziła z budżetu Komendy Głównej Policji.

Sprawdź: TEST Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4 Prestige: praktyczna, dzielna i tania

Obecny podczas przekazania pojazdu Mł. insp. Rafał Drozdowski, Komendant Miejski Policji w Opolu podziękował burmistrzowi i wójtom za wsparcie na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, poprzez dofinansowanie zakupu nowego radiowozu. Lokalne samorządy od lat wspierają finansowo zakupy radiowozów. W dodatku każdego roku przeznaczają środki na dodatkowe służby dla policjantów.

Dacia Duster 4WD melduje się na służbie!
Autor: Policja Dacia Duster 4WD melduje się na służbie!

Dacia Duster 4WD

Pojazd, który trafił w ręcę policjantów z Ozimka to Dacia Duster 4WD, czyli najtańszy na rynku samochód terenowy, który pomimo niskiej ceny poza asfaltem radzi sobie bez problemów. Duster rumuńskiej produkcji, choć silnie związany z marką Renault, startuje w cenniku od kwoty 41 900 zł w wersji wyposażenia Access. Wówczas otrzymujemy praktycznego SUV-a z 1-litrowym silnikiem, 5-biegowym manualem i napędem na przednią oś. Niewielka 3-cylindrowa jednostka generuje 100 KM i 160 Nm momentu obrotowego. To idealna propozycja dla tych, którzy wymagają od auta jedynie dużej przestrzeni, niewielkiego spalania i praktyczności. Auto poradzi sobie z każdym krawężnikiem, a poza asfaltem będzie czuć się równie dobrze, co na publicznych drogach.

Zobacz: Najmocniejsza Dacia w historii łatwo do siebie przekonuje. Dacia Duster 1.3 TCe FAP 150 KM 6MT Prestige - TEST, OPINIA

Jeżeli jednak częściej zjeżdżamy z asfaltu i lubimy poszaleć po bezdrożach, warto zainteresować się wariantem z napędem 4WD, który producent oferuje w wersji wyposażenia Comfort od kwoty 69 700 zł. W tej cenie pod maską "czworonoga" znajdzie się turbodoładowana jednostka 1.3 TCe z bezpośrednim wtryskiem, która generuje moc 130 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Ponadto mocniejszy motor domyślnie współpracuje już z 6-biegowym manualem. Nowego Dustera w jeszcze mocniejszej odmianie mieliśmy okazję testować w naszej redakcji (KLIKNIJ i sprawdź TEST).

WIDEO - tak wygląda produkcja Dacii Duster

Dacia Duster - wersje i osiągi

Silnik Pojemność Moc
Skrzynia
biegów
Prędkość
maksymalna
Przyśpieszenie
(0-100 km/h)
SCe 115 4x2 1598 cm3 116 KM & 156 Nm 5 MT 172 km/h 11,9 s
TC 100 4x2 999 cm3 100 KM & 170 Nm 5 MT 168 km/h 12,5 s
TCe 130 4x2 FAP 1332 cm3 130 KM & 240 Nm 6 MT 191 km/h 11,1 s
TCe 130 4x4 FAP 1332 cm3 130 KM & 240 Nm 6 MT 186 km/h 11,1 s
TCe 150 4x2 FAP 1332 cm3 150 KM & 260 Nm 6 MT 196 km/h 10,6 s
TCe 150 4x2 FAP 1332 cm3 150 KM & 260 Nm 6 MT 196 km/h 10,6 s
Blue dCi 95 1461 cm3 95 KM & 240 Nm 6 MT 169 km/h 12,6 s
Blue dCi 115 1461 cm3 116 KM & 260 Nm 6 MT 181 km/h 10,5 s
Blue dCi 115 4x4 1461 cm3 116 KM & 260 Nm 6 MT 177 km/h 10,4 s