Debiutuje Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Taka elektryfikacja nam się podoba - GALERIA

2019-08-13 12:07

Odkąd Porsche zerwało z dieslowskimi jednostkami, do gamy sukcesywnie wprowadzane są odmiany hybrydowe. Ta, która tym razem ujrzała światło dzienne, przedstawia się bardzo obiecująco. Mowa o 680-konnym Cayenne Turbo S E-Hybrid.

Lubimy hybrydy. To ekonomiczne auta o stosunkowo nieskomplikowanym napędzie i przyzwoitej reakcji na gaz. Nie przepadamy za CVT, ale godzimy się na to często stosowane rozwiązanie - w imię kompromisu między osiągami a niskim zużyciem paliwa. A co powiecie na hybrydę, która łączy silnik elektryczny z widlastą ósemką i 8-stopniową skrzynią biegów, a do setki rozpędza się w 3,6 sekundy? Taki wariant proponuje Porsche w swoim flagowym SUV-ie.

Sprawdź także: TEST, OPINIA - Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja

Napęd dla Cayenne Turbo S E-Hybrid to nic nowego - widzieliśmy już tę jednostkę w Panamerze. Ma taką samą moc (680 KM) i w nadwoziu SUV-a oferuje tylko nieznacznie gorsze osiągi. Gorsze, to znaczy 3,6 s do setki (zamiast 3,4 s w 4-drzwiowym coupe) i 295 km/h prędkości maksymalnej.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Autor: Porsche Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

4-litrowa V8 pod maską połączona jest ze 136-konnym motorem elektrycznym, który pozwoli poruszać się wyłącznie na prądzie. Bateria o pojemności 14,1 kWh może być ładowana z gniazdka i zapewnia zasięg do 40 km. 

Podobnie jak w innych hybrydach z Zuffenhausen, stylistyczne różnice oznaczające hybrydowy napęd to przede wszystkim akcenty w jaskrawo-zielonym kolorze. Względem "zwykłego" Cayenne mamy tu nieco poszerzone błotniki i 21-calowe felgi w standardzie.

Auta możemy już konfigurować i zamawiać. Ci, którym marzy się piekielnie szybki, zelektryfikowany SUV, muszą przygotować się na spory wydatek. Na polskiej stronie, bazowa konfiguracja Cayenne Turbo S E-Hybrid wyceniona jest na 843 000 zł. Odmiana Coupe to koszt minimum 864 000 zł.  

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE