Driftingowa Toyota GR Supra z kultowym silnikiem 2JZ-GTE na zawodach Gymkhana GRiD w Polsce - WIDEO

2019-09-05 11:57 Rafał Mądry

W podwarszawskim Nadarzynie w dniu 7 września zostanie rozstrzygnięty 10. międzynarodowy finał Gymkhana GRiD. Na tym samym torze obok takich gwiazd, jak Ken Block, Daigo Saito czy Peter Solberg, wystartuje wielu polskich kierowców, wśród których faworytem do zwycięstwa jest drifter Paweł Trela. Najbardziej spektakularne auto tego wydarzenia to Toyota GR Supra po tuningu, wyposażona w kultowy silnik 2JZ-GTE.

Zawody cyklu Gymkhana polegają na precyzyjnej jeździe na czas. W tym roku zawodnicy z całego świata mierzą się na dwóch lustrzanych trasach, ustawionych na obszarze o długości prawie 300 m i szerokości ponad 100 m. W efekcie przygotowany tor jest największym i najszybszym w 10-letniej historii Gymkhana GRiD. Na każdej trasie umieszczono 11 przeszkód. Większość z nich wymaga ominięcia zgodnie z wyznaczonym schematem, a niektóre precyzyjnego trącenia nadwoziem samochodu.

Nie przegap: Toyota Supra – poznaj historię kultowego auta

Kierowcy muszą popisać się umiejętnością perfekcyjnego panowania nad samochodem. Piekielnie ciasne nawroty i ósemki poprzeplatane szybszymi prostymi wymagają bardzo sprawnej pracy gazem, hamulcem i sprzęgłem, a także częstego sięgania po hamulec ręczny. W trakcie tych prób silniki wyją kręcone do odcięcia, a spod kół nieraz wydobywają się kłęby białego dymu.

Trasa wydaje się skomplikowana i faktycznie sporo na niej różnych przeszkód, ale dosyć szybko można się jej nauczyć. Większym wyzwaniem jest dla mnie zmiana techniki jazdy i powstrzymanie od jazdy bokiem siebie oraz auta stworzonego do driftu. Ale z każdym przejazdem przestawiam się i zmieniam ustawienie samochodu. Powinno być szybciej

– mówił na gorąco po pierwszych treningach Paweł Trela jeżdżący zmodyfikowanym Oplem GT, jeden z najszybszych kierowców driftingowych w Europie.

Paweł Trela wśród faworytów

Paweł Trela zajął drugie miejsce w kwalifikacjach klasy samochodów tylnonapędowych (RWD) do zawodów. Polski kierowca stracił tylko 0,2 s do pierwszego Steve'a „Baggsy'ego” Biagioniego. Pokonał zaś świetnego Japończyka Daigo Saito, a także wykręcił najlepszy pojedynczy czas na trasie – 1:34.000. W efekcie Paweł Trela stał się jedynym kierowcą, któremu udało się zejść z czasem przejazdu poniżej 1:35. Wśród startujących pojawiają się inni rozpoznawalni polscy drifterzy – Paweł Borkowski, Grzegorz Hypki, Kuba Przygoński czy Paweł Korpuliński.

Gymkhana GRiD

Zawody odbędą się w dniu 7 września na terenie Ptak Warsaw Expo w podwarszawskim Nadarzynie. Kierowcy będą rywalizowali ze sobą równocześnie na dwóch równoległych torach, po pierwszym przejeździe zamieniając się stronami. Kto w danym pojedynku okaże się szybszy, ten przejdzie dalej. Do rywalizacji w każdej z dwóch klas – aut tylnonapędowych (RWD) i 4x4 (AWD) – przystąpi 16 kierowców.

Gymkhana GRiD w Polsce
Autor: materiały prasowe Gymkhana GRiD w Polsce

Driftingowa Toyota GR Supra w Polsce

Podczas zawodów Gymkhana GRiD 2019 w podwarszawskim Nadarzynie, największą gwiazdą będzie driftingowa Toyota GR Supra japońskiego kierowcy Daigo Saito, która przyjechała do Polski prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Testowaliśmy: Czy warto było czekać? Toyota GR Supra 3.0 R6 Turbo

Samochód Saito już zdążył skraść show. W czasie treningów, które odbyły się w środe 4 września, tuningowana GR Supra była jednym z najczęściej fotografowanych samochodów, a w parku maszyn chętnie przyglądali się temu autu nie tylko przedstawiciele mediów, ale i sami zawodnicy.

Najnowsze