Druga generacja Audi RS7 Sportback: osobowy odrzutowiec na kołach - WIDEO, ZDJĘCIA

2019-09-10 20:13

Jest mocne, bardzo szybkie i atrakcyjnie wystylizowane. Druga generacja Audi RS7 Sportback oficjalnie pokazana na targach we Frankfurcie, to osobowy odrzutowiec na kołach, stworzony z myślą o klientach z grubymi portfelami.

Napompowane nadkola, nisko osadzona karoseria, nadwozie mierzące 5009 mm długości i 1950 mm szerokości. Do tego agresywnie wyprofilowane zderzaki, osłona chłodnicy Singleframe bez kontrastującego obramowania, pokaźny dyfuzor z wyprowadzonymi na dwie strony ogromnymi wydechami i duże obręcze kół (21- lub 22-calowe). Audi RS7 Sportback swoim bojowym wyglądem budzi respekt na drodze i podobnie, jak bratnie RS6 Avant, legitymuje się rewelacyjnymi osiągami.

Sprawdź też: TEST Audi RS7 Sportback performance 4.0 TFSI V8 bi-turbo quattro: jak naładowana strzelba

Przy prędkości 100 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, wszystkie lampy standardowo są diodowe, a w opcji mogą pojawić się przednie reflektory laserowe z ciemnymi obwódkami oraz tylne lampy z charakterystyczną dla modeli RS sekwencją działania podczas zamykania i otwierania pojazdu.

Charakterne wnętrze

Wewnątrz można się spodziewać masy ekranów oraz najnowszego centrum sterowania Audi MMI, w którym znajduje się również specjalny monitor RS, pozwalający kierowcy zobaczyć parametry ważnych komponentów układu napędowego, przeciążenia generowane przy przyspieszeniu, ciśnienie doładowania, temperaturę silnika i tak dalej. Wirtualny kokpit Audi ze specjalnymi widokami RS oraz wyświetlacz Head-Up wyświetlą m.in. czasy okrążeń, wartości przyspieszenia i inne dane przydatne podczas sportowej jazdy.

W wersji kombi: Debiutuje Audi RS6 Avant C8. Jest ostentacyjne, mocne i piekielnie szybkie! Zobacz ZDJĘCIA i WIDEO

Fotele są zupełnie inne w porównaniu z tradycyjnym A7, a co za tym idzie mocniej wyprofilowane pod kątem trzymania ciała w zakrętach. Kierownica jest spłaszczona dołem, dostała małe łopatki do zmiany biegów i ma przycisk RS, który pozwala przełączać się między dwiema preferowanymi wstępnie ustawionymi konfiguracjami trybu jazdy. Co ciekawe, po raz pierwszy pięciodrzwiowe Gran Turismo występuje teraz w wersji z trzyosobową kanapą z tyłu. Bagażnik mieści standardowo 535 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1390 litrów.

Wyposażenie auta jest bardzo bogate. Skóra Nappa i Alcantara pokrywają siedzenia, a w opcji jest pełna skórzana tapicerka. Dostępne są również dwa pakiety RS, które ozdabiają kierownicę, mieszek dźwigni zmiany biegów i nakolanniki czerwonymi lub szarymi detalami. Oferowane są wkładki z węgla, naturalnego drewna i aluminium.

Audi RS7 Sportback 2020

i

Autor: Audi Audi RS7 Sportback 2020

Siła V8

Jednostka napędowa 4.0 TFSI wytwarza moc 600 koni mechanicznych i rozwija moment obrotowy rzędu 800 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus. Auto groźnie brzmi, a dostępny opcjonalnie sportowy układ wydechowy RS z czarnymi końcówkami rur wydechowych, wytwarza dźwięk o jeszcze głębszym brzmieniu. Włączając spersonalizowane tryby RS1 lub RS2 klienci mogą sami wybrać albo sportowe albo bardziej zbalansowane brzmienie układu wydechowego.

Test poprzednika: Audi RS6 performance 4.0 V8 TFSI quattro: kombi z idealnego świata

Dzięki układowi hybrydowemu mild hybrid (MHEV) z głównym układem elektrycznym o napięciu 48 V, jednostka 4.0 TFSI łączy maksymalne osiągi z wysoką wydajnością. Przy delikatnym przyspieszaniu, alternator-rozrusznik może odzyskać do 12 kW mocy i przekazać ją w postaci energii elektrycznej do akumulatora litowo-jonowego. Jeżeli kierowca zwolni pedał gazu przy prędkości między 55 a 160 km/h, układ sterujący napędem wybierze jedną z dwóch opcji. W zależności od sytuacji i ustawień Audi drive select nowe RS7 Sportback odzyska energię lub będzie żeglowało z wyłączonym silnikiem. Kiedy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, alternator-rozrusznik RSG ponownie uruchomi silnik.

Technika MHEV umożliwia załączenie funkcji start-stop już przy prędkości 22 km/h. Gdy tylko pojazd znajdujący się przed nowym RS7 Sportback ruszy, silnik się uruchomi, nawet przy wciśniętym pedale hamulca. Układ MHEV pozwala na redukcję spalania nawet o 0,8 litra na 100 km. W walce o wydajność pomaga system odłączanych cylindrów. Na wyższych biegach, przy obciążeniach niskich oraz średnich i również niewielkiej lub średniej prędkości obrotowej silnika, system COD wyłącza 2., 3., 5. i 8. cylinder, dezaktywując w nich wtrysk i zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe.

Audi RS 7 Sportback 2020

i

Autor: Audi Audi RS 7 Sportback 2020

Zaawansowane sportowe zawieszenie

Moc silnika płynie o stałego napędu na cztery koła quattro poprzez ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic. Siły napędowe są rozprowadzane za pośrednictwem czysto mechanicznego międzyosiowego mechanizmu różnicowego na osie przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeżeli dojdzie do poślizgu koła, większy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent mocy silnika może zostać przekierowanych na oś przednią i do 85 procent na oś tylną.

Testowaliśmy: Audi RS4 Avant B9 2.9 TFSI V6 450 KM Tiptronic quattro: rodzinny odlot

Selektywny rozkład momentów napędowych między kołami optymalizuje i tak już zwrotne i pewne prowadzenie nowego modelu RS7 Sportback, delikatnie przyhamowując koła po wewnętrznej stronie zakrętu, zanim jeszcze te wpadną w poślizg. Sportowy mechanizm różnicowy quattro — dostępny z opcjonalnymi pakietami: dynamicznym i dynamicznym plus — podczas sportowego pokonywania zakrętów w zależności od potrzeb rozdziela moment obrotowy między tylnymi kołami, tym samym poprawiając przyczepność, stabilność i dynamikę jazdy.

RS7 Sportback standardowo ma montowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z systemem regulacji tłumienia dostosowano specjalnie do modeli typu RS. Progresywny układ kierowniczy o sportowym i dynamicznym przełożeniu jest również standardem. W opcji pojawia się dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Kierowca, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select może określić charakter auta i korzystać z sześciu trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency i personalizowanych RS1 i RS2, włączanych bezpośrednio przyciskiem RS MODE na kierownicy. Opcją są ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.

Nowe Audi RS7 Sportback będzie w Europie sprzedawane już pod koniec 2019 roku, a fizycznie w salonach u dealerów zaparkuje w pierwszym kwartale 2020 r.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki