Duża obwodnica Warszawy - ruszają prace przygotowawcze

2018-04-18 14:31

O obwodnicy stolicy mówi się od wielu lat. Choć Warszawiacy mają już kilka sporych fragmentów, brakuje jeszcze wielu kilometrów zewnętrznego ringu, umożliwiającego bezproblemowy objazd stolicy. Ruszają jednak kolejne prace.

Obwodnica Warszawy

i

Autor: Archiwum serwisu Obwodnica Warszawy

GDDKiA przygotowuje się do budowy wielkiego ringu wokół Warszawy. Obecna obwodnica w ciągu tras S2 i S8  już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 roku zanotował na moście Grota Roweckiego w ciągu S8 ponad 140 tys. pojazdów. To wartość średniego dobowego rocznego ruchu a notowane są wzrosty ruchu nawet do 200 tys. pojazdów. Tłoczno robi się także na zachodnim wylocie z Warszawy i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2.

Dlatego GDDKiA rozpoczęła prace analityczne dotyczące budowy Dużej Obwodnicy Warszawy. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg.

Następnie dla wstępnie nakreślonego modelu sieci drogowej zostanie wykonana uproszczona prognoza ruchu, której wyniki pokażą szacunkowe natężenia ruchu. Wielopłaszczyznowa analiza będzie podstawą do określenia klasy i przekroju planowanej obwodnicy. Równocześnie, wskazane elementy sieci zostaną wstępnie poddane analizie oddziaływania na środowisko przyrodnicze i mieszkańców, co pozwoli na wskazanie stref wyjątkowo wrażliwych dla mających powstać poszczególnych elementów dużej obwodnicy stolicy.

Zobacz: Południowa Obwodnica Warszawy. Drogowcy już ruszają z pracami przy budowie nowego odcinka

W wyniku analizy możliwe będzie wskazanie poglądowych wariantów korytarzy obwodnicy. Te zaś będzie trzeba poddać, dalszym pracom, aby w rezultacie uzyskać finalne Studium Korytarzowe.

Niezależnie od powyższego, aktualnie GDDKiA opracowuje Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń - Płock - S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) - S8 (Wołomin). W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę Stolicy, stając się elementem Dużej Obwodnicy Warszawy.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki