Duże Fordy Transity wjeżdżają na robotę. Dostawczaki teraz z DMC 5 ton

2020-10-02 12:45

Ford ogłasza wprowadzenie najbardziej wydajnej wersji swojego samochodu dostawczego. Teraz Ford Transit dzięki większej ładowności i możliwości szerszego zakresu modyfikacji, występuje z dopuszczalną masą całkowitą 5 ton. W europejskiej sieci dilerów Forda pojazdy te pojawią się pod koniec listopada 2020 r.

Ford Transit pojawia się w nowej pięciotonowej wersji Van z zamkniętym nadwoziem lub jako podwozie z kabiną, o dopuszczalnej masie całkowitej 5000 kg. W najmocniejszym Transicie w historii, wprowadzono istotne mechaniczne udoskonalenia, dzięki którym będzie mógł zaoferować klientom najlepszą jak do tej pory ładowność i parametry transportowe, przy jednoczesnym zachowaniu trwałości, kultury pracy i komfortu podczas jazdy.

Pisaliśmy: Ford Transit, Transit Custom i Tourneo są od teraz dostępne w linii Trail oraz Active - GALERIA

Pięciotonowy Transit wzmacnia ofertę Forda w sektorze samochodów dostawczych o dużej masie całkowitej, oferowanych europejskim klientom. Większa o 300 kg ładowność, którą przewyższa poprzedni, najbardziej wydajny wariant Transita, przypadnie do gustu szczególnie klientom, którzy poszukują cięższego pojazdu-bazy do modyfikacji na wszelkie wersje wywrotek, karetek pogotowia, policyjnych samochodów dostawczych i minibusów z co najmniej 19 miejscami siedzącymi.

Nadwozie dla każdego klienta

Zdolność do tworzenia modyfikacji spełniających szczególne potrzeby w firmach klientów ma często kluczowe znaczenie dla nabywców 5-tonowych samochodów dostawczych. Ford oferuje 5-tonową ciężarówkę w szerokiej gamie wersji podwozia modelu Transit z kabiną, dając klientom do wyboru trzy rozstawy osi, cztery długości ramy oraz pojedynczą lub podwójną kabinę z miejscami siedzącymi dla maksymalnie siedmiu osób (łącznie z kierowcą), co sprawia, że łatwo wybrać konfigurację najlepiej odpowiadającą specyficznym wymaganiom firmy.

Zobacz również: Takich Transitów jeszcze nie było - debiutują Ford Transit EcoBlue Hybrid i Transit Custom PHEV

Dopuszczalna ładowność podwozia z kabiną wynosi 2872 kg dla wariantów przeznaczonych do modyfikacji nadwozia oraz 2558 kg ładowności netto w przypadku wyposażenia w fabrycznie zamontowaną platformę.

Wersja podwozia z kabiną jest idealna do bardziej zaawansowanych modyfikacji z odkrytym nadwoziem, jak wywrotki tylnozsypowe lub bocznozsypowe, podnośniki koszowe i lawety. Wyższa dopuszczalna masa całkowita i opcjonalna, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że podwozie z pojedynczą kabiną 5-tonowego Transita jest użyteczną bazą do modyfikacji na karetki pogotowia i policyjne pojazdy dostawcze lub mobilne centra dowodzenia i kontroli. Gama podwozi z kabiną nadaje się również do modyfikacji na minibusy i pojemne pojazdy komunikacji, przystosowane do przewozu pasażerów z wózkami inwalidzkimi, w których zwiększona dopuszczalna ładowność i nacisk na osie zmniejszają ryzyko przeciążenia pojazdów podczas eksploatacji.

Ford Transit z DMC 5 ton

i

Autor: Ford Ford Transit z dopuszczalną masą całkowitą 5 ton

Wielki van

Pięciotonowy Transit jest również dostępny jako popularny zabudowany van „Jumbo” L4 z wysokim dachem, o ładowności netto do 2347 kg, przestrzeni ładunkowej o pojemności 15,1 m3 i wystarczającej powierzchni do przewożenia pięciu europalet z ładunkiem. Nowe, wzmocnione burty podnoszą wytrzymałość nadwozia podczas przewożenia cięższych ładunków; zachowano również takie elementy jak: dostępna płaska podłoga ładunkowa, punkty mocowania, schodek w zintegrowanym tylnym zderzaku. Długość przestrzeni ładunkowej 4217 mm ułatwia załadunek i przewożenie przedmiotów o standardowej długości, takich jak rury lub deski. Zabudowany Transit sprawdza się również jako baza cięższych adaptacji, m.in. samochodów policyjnych, służb i usług budowlanych.

Klienci wymagający niestandardowych rozwiązań projektowych mogą skorzystać z rozbudowanej sieci Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej 165 akredytowanych firm specjalizujących się w modyfikacji pojazdów w 13 krajach, które spełniają standardy Forda dotyczące produkcji, kontroli jakości i obsługi klienta. Wszystkie firmy należące do QVM oferują jakość, pozwalającą na zachowanie standardowej gwarancji firmy Ford, a także zapewniają wysoką kulturę pomocy technicznej.

Właściciele pojazdów poddanych konwersji mogą także korzystać ze wsparcia zespołu inżynierów działu pojazdów specjalnych Forda, którzy osobiście lub zdalnie mogą pomóc w projektowaniu pojazdów na zamówienie i utrzymaniu ich w dobrej kondycji, wydłużając ich okres sprawności i zmniejszając nakłady pracy właścicieli.

Ford Transit z DMC 5 ton

i

Autor: Ford Ford Transit z dopuszczalną masą całkowitą 5 ton

Udoskonalenia mechaniczne

Wszystkie 5-tonowe warianty Transita są wyposażone w napęd na tylne koła, zapewniający optymalną trakcję przy pełnym załadunku, a układ napędowy Forda HDT gwarantuje wysoką wytrzymałość, osiągi i oszczędność paliwa. 2.0-litrowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 405 Nm. Układ obsługuje jedna z dwóch dostępnych przekładni: płynnie działająca, sześciobiegowa skrzynia manualna lub 10-stopniowa, automatyczna skrzynią biegów Forda. Większa liczba przełożeń w 10-biegowej przekładni automatycznej oznacza, że silnik EcoBlue Transita może zbliżyć się do swojej maksymalnej wydajności i zapewniać kierowcy wrażenia szybszych reakcji podczas jazdy.

Przeczytaj: Ford Transit teraz ma coś z Mustanga - dostał 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów

Wyższa dopuszczalna ładowność 5-tonowego Transita wymogła udoskonalenie elementów mechanicznych, dzięki czemu pojazd zyskał dodatkowe możliwości przy zachowaniu łatwości eksploatacji. Podwozie zyskało zmodernizowane zespoły piast, nowe koła i szersze tylne opony o średnicy 205 mm, a także nowe hamulce o większej skuteczności na tylnej osi, co ułatwia jazdę z większymi ładunkami. Wersje zabudowane otrzymały wzmocnienie górnej części nadwozia i osprzęt pomocniczy, pomagający w utrzymaniu większego ładunku.

Ponadto 5-tonowy Transit po raz pierwszy w Europie dostępny będzie ze wzmocnioną tylną osią o maksymalnym nacisku 3500 kg, która już dowiodła swojej solidności i trwałości w modelach Transita, sprzedawanych na rynku północnoamerykańskim. W wersjach z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów montowana jest również nowa oś przednia o nominalnym dopuszczalnym nacisku 2100 kg, która zapewnia dodatkowe 225 kg nośności w stosunku do wersji standardowej.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki