Dwa najpotężniejsze MINI w historii. Clubman i Countryman w wersjach John Cooper Works

2019-05-16 10:16

Tak mocnych samochodów w 60-letniej historii marki MINI jeszcze nie było. Brytyjski producent samochodów prezentuje dwa najpotężniejsze modele dopuszczone do użytku na drogach publicznych. MINI John Cooper Works Clubman i MINI John Cooper Works Countryman uzbrojono w czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem o mocy 306 KM.

Nowe MINI John Cooper Works Clubman i MINI John Cooper Works Countryman mogą pochwalić się znakomitymi osiągami na tle innych kompaktowych samochodów klasy premium. W obu modelach wyjątkowo mocny 2-litrowy silnik TwinPower Turbo jest standardowo połączony z nową, 8‑stopniową, sportową skrzynią Steptronic z blokadą mechanizmu różnicowego na osi przedniej i napędem na cztery koła ALL4. Do pojazdów tych specjalnie zaprojektowano układ jezdny oraz dodatkowe wzmocnienia konstrukcji nadwozia, połączenia z silnikiem i punkty mocowania zawieszenia. Dzięki temu nowe propozycje ze stajni John Cooper Works uzyskały całkiem nowy wymiar osiągów.

Sprawdź też: TEST MINI Countryman Cooper S E ALL4: elektryczny, sportowy czy terenowy?

Nowe 306-konne wersje JCW są teraz mocniejsze o 75 KM, a maksymalny moment obrotowy zwiększono o 100 Nm do 450 Nm. Dzięki takim wzrostom udało się znacząco zoptymalizować charakterystykę przyspieszenia. JCW Clubman rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, natomiast JCW Countryman osiąga "setkę" w 5,1 sekundy – odpowiednio 1,4 i 1,5 sekundy szybciej niż w poprzednich modelach. Elastyczność obu modeli jeszcze nigdy nie robiła tak wyjątkowego wrażenia. Po raz pierwszy w modelach MINI maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Duży rozstaw osi i kół oraz nisko położony środek ciężkości są idealnie przystosowane do konstrukcji podwozia, umożliwiając dostrojenie obu modeli pod kątem konsekwentnie sportowych osiągów.

Precyzyjnie wyregulowany układ zawieszenia i amortyzacji, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i elektromechaniczny układ kierowniczy są jednoznacznie nastawione na optymalizację zwinności jazdy. Opcjonalnie w obu modelach dostępny jest adaptacyjny układ jezdny z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Amortyzatory drgań działają zgodnie z wybranym schematem charakterystyki skoordynowanym z bardziej sportowym lub bardziej komfortowym trybem jazdy, który można włączyć w trybach jazdy MINI. Adaptacyjny układ jezdny umożliwia obniżenie pojazdu o 10 milimetrów w porównaniu z innymi typami pojazdów MINI. W skład wyposażenia standardowego wchodzą 18-calowe obręcze John Cooper Works ze stopów lekkich Black Grip Spoke. Opcjonalnie dostępne są także obręcze kół ze stopów lekkich John Cooper Works o wielkości 18 i 19 cali.

Testowaliśmy: MINI Clubman Cooper S: jedyna taka 6-drzwiówka

Udoskonalono sportowy układ hamulcowy, który jest wyposażony w tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na tylnych kołach, aby zagwarantować stałe wysokie wartości siły hamowania nawet przy intensywnym użytkowaniu. Dużą rolę w utrzymywaniu wysokiego poziomu stabilności odgrywają również duże tarcze hamulcowe o wymiarach 360×30 mm z przodu i 330×20 mm z tyłu w połączeniu ze zoptymalizowaną geometrią kanału chłodzącego. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z przodu są ozdobione logo John Cooper Works.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki