Ford Mustang - elektryczny kontra spalinowy

i

Autor: YouTube/CarWoW Ford Mustang - elektryczny kontra spalinowy

Pojedynek Mustangów

Elektryczny kontra spalinowy. Który Mustang wygrał wyścig?

2022-08-01 16:41

Od 2035 roku na Starym Kontynencie będą sprzedawane tylko samochody bezemisyjne - tak zadecydowała Unia Europejska. Choć wielu klientów wciąż nie jest gotowych na przesiadkę do aut elektrycznych, ale producenci robią wszystko, by sportowe ikony nie odeszły w zapomnienie. Elektrycznego następcy doczekał się już m.in. Ford Mustang. Który z nich wygrał wyścig?

Ford Mustang - elektryczny kontra spalinowy

Dni spalinowych aut są już policzone. Unia Europejska zadecydowała, że od 2035 roku w salonach dilerskich na Starym Kontynencie będzie można kupić wyłącznie samochody spalinowe. To oznacza, że ikony tj. Ford Mustang, czyli najchętniej kupowane auto sportowe na świecie, odejdą na zawsze. Choć wiemy już, że kolejna generacja rumaka zadebiutuje niebawem, Mustang już doczekał się elektrycznego następcy - Mustanga Mach-E. Mieliśmy już okazję obcować z najmocniejszym wariantem GT o mocy 487 KM i 860 Nm. Na kanale CarWow sportowy crossover stoczył pojedynek ze spalinową odmianą z 5-litrowym, wolnossącym V8 pod maską. Który Mustang wygrał wyścig?

Który Ford Mustang wygrał wyścig?

Obydwa samochody mają zbliżoną moc i niemal identyczny czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Na tym jednak podobieństwa się kończą, bowiem Fastback GT ma napęd na tylną oś i miewa problemy z przeniesieniem momentu obrotowego na asfalt. Z kolei elektryczny Mach-E GT jest znacznie cięższy, ale ogromną ilość niutonometrów sprawnie przenosi na wszystkie cztery kopyta.

ZOBACZ: Polacy go uwielbiają i każdy się za nim ogląda. Ford Mustang GT 5.0 V8 55 Edition

Te różnice najlepiej widać na filmie. Ze startu zatrzymanego, w wyścigu na 1/4 mili (400 m), spalinowy Mustang GT nie najmniejszych szans z elektrycznym Mach-E, do czasu, aż opony osiągną odpowiednią temperaturę i zaczną dobrze "kleić". Z kolei przy starcie z tzw. "rolki" elektryczny Mach-E zostaje z tyłu. Ostatnią konkurencją jest awaryjne hamowanie. Wydawałoby się, że lżejsze auto zatrzyma się znacznie szybciej, jednak blisko 400 kg nadwagi nie zrobiło na elektryku wrażenia. Wydajny układ hamulcowy i duże tarcze przesądziły o wygranej. 

Sonda
Którego Mustanga wybierasz - spalinowego czy elektrycznego?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki