Elektryczny Mercedes EQG był kwestią czasu. Legendarna Klasa G na prąd!

2021-09-06 11:22

Stało się! Mercedes-Benz zelektryfikował swoją terenową legendę! Ikona marki, jaką jest Mercedes Klasy G, otrzymała baterię i napęd elektryczny. Pojazd ten nazywa się Mercedes EQG i jest obecnie samochodem koncepcyjnym. W czasach nacisku na elektromobilność w motoryzacji możemy być jednak pewni, że seryjna Gelenda napędzana elektronami to tylko kwestia czasu.

Koncepcyjny Mercedes EQG stanowi zapowiedź tego, do czego w przyszłości będzie zdolny Mercedes-Benz Klasy G z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Auto pomimo innowacji ukrytych pod karoserią, zachowuje charakterystyczną kanciastą sylwetkę z kultowymi elementami stylistycznymi. Tym co najbardziej wyróżnia wersję elektryczną na tle tradycyjnych spalinówek, to podświetlane listwy ochronne przebiegające wokół nadwozia oraz grill utrzymany w stylistyce modeli z rodziny Mercedes-EQ, otoczony świetlną ramą i podświetloną gwiazdą w centrum. Dodatkowo w celu podkreślenia kultowych rys Gelendy, nadwozie polakierowano w dwóch odcieniach, jasno odcinających górną część auta od dolnej. W pobliżu linii okien zaczyna się błyszcząca czerń, a poniżej lakier aluminium beam. W obudowach lusterek zainstalowano białe okręgi stanowiące uzupełnienie grafiki świateł do jazdy dziennej.

Concept EQG jeździ na kołach z 22-calowymi polerowanymi obręczami z lekkich stopów o ekskluzywnym wzornictwie. Zamiast zwyczajnej osłony koła zapasowego na tylnych drzwiach znalazła się zamykana skrzynka z podświetlanymi na biało akcentami, która swoim wyglądem przypomina ścienną ładowarkę – wallbox. Może ona służyć na przykład do przechowywania przewodu do ładowania. Kolejną atrakcją, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jest płaski bagażnik dachowy z błyszczącym, czarnym wykończeniem. Centralnym elementem jego minimalistycznego designu jest widziana z góry litera „G”. Biała taśma LED zintegrowana z przednią krawędzią bagażnika stanowi nowoczesną interpretację szperacza, niezbędnego podczas wymagających przygód w terenie.

Mercedes-Benz Klasy G piszący swoją historię już przeszło40 lat, został wyprodukowany w ponad 400 000 egzemplarzy. Pojazd ten od zawsze korzysta z najnowocześniejszych technik napędu. Zaczęło się od wolnossącego diesla, a aktualnie kończy na topowym 4-litrowym podwójnie doładowanym silniku V8 w wersji AMG G 63. Teraz w czasach elektomobilności przychodzi moment przestawienia się na napęd w pełni elektryczny.

Mercedes EQG został opracowany tak, aby nie stracił na swoich legendarnych właściwościach terenowych. Nadwozie opiera się tradycyjnie na solidnej ramie drabinkowej, a konstrukcja podwozia wykorzystuje niezależne przednie zawieszenie i sztywną oś z tyłu, opracowaną na nowo celem zintegrowania napędu elektrycznego. Akumulatory zostały zintegrowane z ramą, a to przekłada się na nisko położony środek ciężkości. Dzięki czterem indywidualnie sterowanym silnikom elektrycznym umieszczonym blisko kół pojazd ma wyjątkowe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie. Aby sprostać wysokim wymaganiom terenowym charakterystycznym dla Gelendy, Concept EQG oferuje reduktor aktywowany za pomocą dwustopniowej przekładni z możliwością zmiany przełożeń – podobnie jak rasowe pojazdy off-roadowe.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki