To koniec Ferrari 488 GTB! Nowy model F8 Tributo jest już w drodze - GALERIA

2019-03-06 14:51

Umarł król, niech żyje król. Podobna sytuacja miała już miejsce w 2015 r., również podczas Geneva Motor Show, kiedy to Ferrari 458 Italia została zastąpiona modelem 488 GTB. Historia lubi się powtarzać, dlatego nowe Ferrari F8 Tributo przejmuje pałeczkę w trakcie genewskich targów.

Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, Ferrari postanowiło poinformować, że model Gran Tourismo Berlinetta przechodzi na emeryturę, a w na jego miejscu pojawi się nowy rumak o nazwie F8 Tributo. Następca tronu będzie napędzany najmocniejszą jednostką V8 w stajni włoskiego producenta.

Mowa o zaprezentowanej w modelu 488 GTB Pista jednostce benzynowej V8 o pojemności 3,9-litra. Względem Pisty silnik został wzmocniony o 50 KM i wytwarza 10 Nm momentu więcej, przez co generuje teraz 720 KM mocy i 770 Nm momentu obrotowego. Tak ogromne parametry przekładają się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 2,9 s. (o 0,1 s. mniej niż GTB), natomiast od 0 do 200 km/h zajmuje 7,8 s. (0,5 s. mniej niż poprzednik)

Mówiąc wprost, nowe Ferrari F8 Tributo dysponuje takimi samymi parametrami przyspieszenia co Pista, więc i tu prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Ferrari T8 Tributo na Geneva Motor Show 2019

i

Autor: Rafał Mądry Ferrari T8 Tributo na Geneva Motor Show 2019 Link: Ferrari T8 Tributo (2020)

Zwiększenie osiągów nastąpiło nie tylko dzięki zwiększeniu mocy 488 GTB do poziomu Pista, ale także dzięki wysłaniu supersamochodu na małą dietę. Skutki? F8 Tributo względem poprzednika jest o 40 kg lżejsze i waży 1330 kg.

Pozostałe parametry warte uwagi, to lepsza o 10 proc. aerodynamika samochodu względem GTB. Zmodernizowane nadwozie jest nie tylko bardziej eleganckie niż kiedykolwiek, ale ukazuje także nową stylistykę drużyny z Maranello, składając przy tym hołd przeszłości poprzez połączenie nowego modelu z oryginalnym 308 GTB.

Ferrari T8 Tributo (2020)

i

Autor: Ferrari Ferrari T8 Tributo (2020) Link: Wnętrze Ferrari T8 Tributo (2020)

Wraz z odświeżonym nadwoziem, inżynierowie Ferrari postanowili odświeżyć także kabinę nowego modelu, poprzez wprowadzenie okrągłych otworów wentylacyjnych i nowej kierownicy. Nowe są również przyciski oraz 7-calowy ekran dotykowy na desce rozdzielczej po stronie pasażera.

Ferrari F8 Tributo debiutuje właśnie na Salonie Samochodowym w Genewie - można je zobaczyć na stoisku producenta.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki