Ford Focus ST Edition jeździ jeszcze lepiej. Ma regulowane zawieszenie i lżejsze koła

2021-08-25 10:40

Ford Focus ST debiutuje w nowej wersji zapewniającej jeszcze lepsze wrażenia z jazdy po drogach i torach wyścigowych. Szybki amerykański kompakt w odmianie ST Edition otrzymał regulowane zawieszenie i nowe lekkie felgi. Wszystko w celu uzyskania bardziej sportowego i angażującego prowadzenia, z którego już i tak słynie gorący Focus. Za ten samochód bez elementów dodatkowych trzeba zapłacić prawie 170 000 złotych.

Ford Focus ST Edition to najnowsze wcielenie 5-drzwiowego hot-hatcha. Model ten dostępny będzie na zamówienie na wybranych rynkach europejskich, w tym m.in. w Polsce. Dostawy auta do klientów będą odbywać się od września. W aucie zwiększono precyzję prowadzenia i dynamikę na zakrętach, dzięki czemu to najbardziej zwrotny Focus ST w historii. Pojazd oferuje fanom szybkiej jazdy możliwość dostosowania dynamiki pokonywania zakrętów do własnych preferencji, dzięki regulowanemu zawieszeniu typu coilover, zestrojonemu przez Ford Performance. Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Reakcje samochodu w zakrętach i dynamikę jazdy dodatkowo wzmocniono przez zastosowanie standardowych w tej wersji 19-calowych felg aluminiowych formowanych ciśnieniowo, co zmniejsza masę nieresorowaną, przyczyniając się do bardziej satysfakcjonującej i pewnej jazdy. Klienci, którzy chcą poprawić osiągi i przyczepność na suchej nawierzchni, mają do dyspozycji opcjonalne opony Michelin Pilot Sport 4S o wyższej przyczepności. Wyposażenie zawiera układy, takie jak hydraulicznie aktywowany elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) oraz możliwość wyboru trybu jazdy, w tym trybu torowego. Hamulce z przodu mają tarcze o średnicy 330 mm, a z tyłu o średnicy 302 mm.

Ford Focus ST Edition

i

Autor: Ford/ Materiały prasowe Ford Focus ST Edition

Jako dodatek do auta oferowana jest instrukcja ustawień zawieszenia, która pomoże poprawić dynamikę jazdy, zawierającą również specjalne ustawienie na tor Nürburgring. Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach. Dla przypomnienia, samochód napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM i 420 Nm, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią. Napęd kierowany jest na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,7 s, a prędkość maksymalna to 249 km/h.

Ford Focus ST Edition to wersja wyróżniająca się już od strony wizualnej. Auto pomalowano wyjątkowym kolorem nadwozia Azura Blue z czarnymi, błyszczącymi detalami i emblematami ST. Czarny jest także dach pojazdu. W kabinie zainstalowano częściowo skórzane, sportowe fotele RECARO. Niebieskie są przeszycia na tapicerce i elementach wykończenia, a przycisk rozrusznika został podkreślony czerwonym kolorem.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki