Ford Focus ST Edition jeździ jeszcze lepiej. Ma regulowane zawieszenie i lżejsze koła

2021-08-25 10:40

Ford Focus ST debiutuje w nowej wersji zapewniającej jeszcze lepsze wrażenia z jazdy po drogach i torach wyścigowych. Szybki amerykański kompakt w odmianie ST Edition otrzymał regulowane zawieszenie i nowe lekkie felgi. Wszystko w celu uzyskania bardziej sportowego i angażującego prowadzenia, z którego już i tak słynie gorący Focus. Za ten samochód bez elementów dodatkowych trzeba zapłacić prawie 170 000 złotych.

Ford Focus ST Edition to najnowsze wcielenie 5-drzwiowego hot-hatcha. Model ten dostępny będzie na zamówienie na wybranych rynkach europejskich, w tym m.in. w Polsce. Dostawy auta do klientów będą odbywać się od września. W aucie zwiększono precyzję prowadzenia i dynamikę na zakrętach, dzięki czemu to najbardziej zwrotny Focus ST w historii. Pojazd oferuje fanom szybkiej jazdy możliwość dostosowania dynamiki pokonywania zakrętów do własnych preferencji, dzięki regulowanemu zawieszeniu typu coilover, zestrojonemu przez Ford Performance. Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Reakcje samochodu w zakrętach i dynamikę jazdy dodatkowo wzmocniono przez zastosowanie standardowych w tej wersji 19-calowych felg aluminiowych formowanych ciśnieniowo, co zmniejsza masę nieresorowaną, przyczyniając się do bardziej satysfakcjonującej i pewnej jazdy. Klienci, którzy chcą poprawić osiągi i przyczepność na suchej nawierzchni, mają do dyspozycji opcjonalne opony Michelin Pilot Sport 4S o wyższej przyczepności. Wyposażenie zawiera układy, takie jak hydraulicznie aktywowany elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) oraz możliwość wyboru trybu jazdy, w tym trybu torowego. Hamulce z przodu mają tarcze o średnicy 330 mm, a z tyłu o średnicy 302 mm.

Ford Focus ST Edition

i

Autor: Ford Ford Focus ST Edition

Jako dodatek do auta oferowana jest instrukcja ustawień zawieszenia, która pomoże poprawić dynamikę jazdy, zawierającą również specjalne ustawienie na tor Nürburgring. Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach. Dla przypomnienia, samochód napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM i 420 Nm, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią. Napęd kierowany jest na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,7 s, a prędkość maksymalna to 249 km/h.

Ford Focus ST Edition to wersja wyróżniająca się już od strony wizualnej. Auto pomalowano wyjątkowym kolorem nadwozia Azura Blue z czarnymi, błyszczącymi detalami i emblematami ST. Czarny jest także dach pojazdu. W kabinie zainstalowano częściowo skórzane, sportowe fotele RECARO. Niebieskie są przeszycia na tapicerce i elementach wykończenia, a przycisk rozrusznika został podkreślony czerwonym kolorem.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki