To pierwszy taki radiowóz w Polsce. Czy jest szybki? Jak daleko zajedzie po naładowaniu baterii?

2021-01-04 9:40

Takiego modelu samochodu do tej pory na służbie w Policji nie było. Skoda Superb Combi iV 1.4 TSI Plug-In Hybrid, która pojawiła się w Białymstoku, to pierwszy tego typu hybrydowy oznakowany radiowóz w Polsce. Pojazd zakupiono w ramach Programu modernizacji Policji na lata 2017-2020. Czym charakteryzuje się ten radiowóz?

Modernizacja floty policyjnej w całym kraju poprawia warunki służby policjantów, co przekłada się na zwiększenie skuteczności ich działań oraz wzmacnia poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. Coraz częściej na policyjne parkingi trafiają nowe auta elektryczne oraz hybrydowe. Ostatnio na drogi Lubelszczyzny wjechały hybrydowe BMW 330e Drive (ZOBACZ TUTAJ). Do Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku trafił pierwszy hybrydowy radiowóz. To Skoda Superb iV, która służyć będzie funkcjonariuszom z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku. Samochodów napędza silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 156 KM i 250 Nm, wspierany przez motor elektryczny o mocy 115 KM i 330 Nm. Łączna moc systemowa wynosi 218 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na koła przednie jest przekazywany poprzez automatyczną 6-stopniową skrzynię biegów. Prędkość maksymalna wynosi 224 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,7 s. Auto przy wykorzystaniu tylko energii elektrycznej potrafi pojechać z szybkością 140 km/h.

TESTOWALIŚMY: Czy Skoda Superb iV 1.4 TSI Plug-In Hybrid pali mniej niż diesel? TEST, OPINIA

Bateria o pojemności 13 kWh daje możliwość przejechania na czystej energii elektrycznej do 55 kilometrów. Akumulatory można ładować w trakcie jazdy, a także z sieci energetycznej poprzez standardowe gniazdko domowe lub przy użyciu stacji wall box. Skoda Superb Combi iV z pełnym zbiornikiem paliwa (50 litrów) oraz naładowaną do pełna baterią, według danych producenta jest w stanie przejechać do 850 kilometrów.

Auto do potrzeb w pracy policjantów można szybko dostosować poprzez wybór trybu jazdy. Do dyspozycji są trzy tryby: Sport, Hybrid oraz E-mode. Pierwszy z nich — Sport - oczywiście oznacza, że auto będzie dynamiczne, a przy tym będzie wykorzystywać 100 proc. swojej mocy. Hybrid z kolei angażuje do jazdy silnik elektryczny w celu efektywnego obniżenia zużycia paliwa, natomiast w trybie E-mode auto porusza się wyłącznie na zgromadzonej w akumulatorach energii elektrycznej. Taka nowa Skoda Superb Combi iV kosztuje w Polsce minimum 156 600 zł. 

Nowe, hybrydowe radiowozy BMW na Lubelszczyźnie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki