Qoros Freevalve

i

Autor: Qoros Silnik z technologią FreeValve

Kompaktowy Qoros z Chin wykorzystuje technikę Koenigsegga

2016-11-23 15:33

Na targach motoryzacyjnych w Guangzhou zobaczyliśmy między innymi BMW serii 1 z napędem na przód. To nie koniec niespodzianek z Państwa Środka - marka Qoros pokazała tam model 3 z silnikiem wykorzystującym rozrząd (a raczej jego brak) opracowany przez Koenigsegga.

Producent supersamochodów nawiązał współpracę z Qorosem kilka miesięcy temu. Teraz Chińczycy w końcu zaprezentowali silnik wykorzystujący niezwykle zaawansowane technicznie rozwiązania.

Zobacz też: Koenigsegg Regera szybszy niż Bugatti Chiron

Jednostka 1.6 zamontowana w modelu 3 ma 230 koni mechanicznych i 320 niutonometrów momentu obrotowego. To nie tylko znaczący wzrost mocy, ale i spadek spalania – nawet o 15%. Co więcej, motor jest lżejszy o około 20 kilogramów. Nie ma on przecież przepustnicy, rozrządu czy bezpośredniego wtrysku paliwa.

Jak więc działa ta jednostka? Zamiast zaworów zastosowano tutaj komputerowo sterowane siłowniki, które są w stanie zmieniać charakter swojej pracy w zależności od obciążenia silnika i np. temperatury powietrza.

Jednostki z rozwiązaniem FreeValve na razie pozostają w fazie testów, a flota aut z takimi silnikami już porusza się po drogach.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki