Mercedes-AMG GT/GT C/GT R 2019

i

Autor: SuperAuto

Mercedes-AMG GT przeszedł praktyczny lifting we wszystkich wersjach. Co się zmieniło? Zobacz te ZDJECIA

2018-11-30 19:15

Najbardziej rasowe modele w gamie niemieckiego producenta z gwiazdą w logo, w końcu otrzymały długo wyczekiwany lifting. Ręce inżynierów dotknęły każdego wariantu sportowego Mercedesa-AMG GT. Można śmiało przyznać, że najszybsze egzemplarze w ofercie potrzebowały odświeżenia! Najnowsze modele są teraz naszpikowane technologią, jak na XXI wiek przystało.

Mercedes-AMG kontynuuje odświeżanie swoich najlepszych modeli, faszerując je najnowszymi rozwiązaniami z GT 4-Door Coupe. Główną rolę zagrał tutaj perfekcyjnie wciśnięty w miejsce analogowych zegarów 12,3-calowy ciekło-krystaliczny wyświetlacz. To, jak i ponad 10-calowy ekran na środku nowej konsoli będą od teraz standardem w modelach GT.

Nowe rozwiązania, to nowe możliwości. Przede wszystkim ekran, który zastąpił analogiczne zegary, teraz daje kierowcom możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami wyświetlania informacji. Zależnie od tego, na co mamy ochotę, możemy wybierać pomiędzy wyglądem "Klasycznym", "Sportowym" i "Wyścigowym" zegarów.

Warto zwrócić uwagę na całkowicie nowy panel obsługi odświeżonego GT. Od teraz pod ręką kierowcy nie będzie już fizycznych przycisków, ponieważ zostały one zastąpione dotykowymi malutkimi wyświetlaczami. Wymieniony został także touchpad służący jako rysik do wprowadzania informacji. Teraz jest on położony w płaskiej i wygodniejszej pozycji dla kierowcy.

Kolejne zmiany przyniosła za sobą całkowicie nowa kierownica z poliftowych modeli producenta. Stała się bardziej ergonomiczna, a kierowca może obsługiwać cały samochód, posługując się jej licznymi przyciskami. Fenomenalnym rozwiązaniem okazały się niewielkie wyświetlacze z przyciskami i pokrętłem, umieszczone na sportowej kierownicy AMG, służące do zmiany pracy zawieszenia i układu wydechowego oraz trybu jazdy.

Wnętrze Mercedesa-AMG GT C (2016)

i

Autor: Mercedes-Benz Wnętrze Mercedesa-AMG GT C (2016)
Wnętrze Mercedesa-AMG GT C (2018)

i

Autor: Mercedes-Benz Wnętrze Mercedesa-AMG GT C (2018)

Zmiany zaszły także na zewnątrz, bo jakby nie było, brakowało czegoś nowego. Stąd dział inżynierów zdecydował się na zmianę przednich reflektorów na nowe z charakterystycznym wzorem litery "V", które mieliśmy okazję zobaczyć w wersji GT 4-Door Coupe. Na tyłach podobnie niewielkie, choć zauważalne zmiany.

Od teraz model GT posiada dwie podwójne końcówki wydechu rodem z E53 Coupe, za to GT C i GT S dwie podwójne końcówki w kształcie trapezu — jak w najnowszym czterodrzwiowym GT. Bez zmiany wydechu obeszło się w modelach GT R i GT R PRO. Do konfiguratora poliftowych odsłon dołączą również świeżo zaprojektowane 10-ramienne felgi w kolorze "titanium grey".

Czy z powodu liftingu producent zdecyduje się podnieść ceny topowych egzemplarzy? Tego jeszcze nie wiadomo, ale pewne jest, że pod względem technologicznych rozwiązań depcze konkurencji po piętach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki