Najszybszy model AMG na świecie! Mercedes-AMG GT R PRO ustanowił rekord marki

2018-11-30 10:22

Zupełnie nowy Mercedes-AMG GT R PRO to aktualnie najszybszy samochód spod znaku wielkiej gwiazdy. Kto by pomyślał, że tak sportowego GT R AMG można jeszcze udoskonalić? Najwidoczniej dla inżynierów trzech najbardziej rozpoznawalnych liter w świecie motoryzacji, to była bułka z masłem. AMG po raz kolejny pokazało, że limity dla nich nie istnieją. GT R PRO to oficjalnie najszybszy Mercedes na torze.

GT R PRO to kolejna odsłona sportowego modelu GT od Mercedesa. PRO to oficjalnie najszybszy, jednak nie najmocniejszy samochód w gamie producenta. AMG nie wprowadziło zmian pod maską, gdzie dalej panuje niepokonane 4-litrowe V8 z wcześniejszych modeli, które rozwija 585 KM mocy oraz 700 Nm. Zespół tunerów sprawił, że silnik jest żywszy, elastyczniejszy i w każdym momencie gotowy do walki.

Modyfikacji uległo również sportowe zawieszenie, układ kierowniczy oraz aerodynamika. Inżynierowie wrócili do tego modelu, by GT R był jeszcze lepszym samochodem. Jak na AMG przystało — odnieśli pożądany sukces. Podrasowane GT pokazało, do kogo należy podium w "Zielonym piekle" ustanawiając czas o 3,3 sek. lepszy od swojego protoplasty.

Osoby, które pracowały nad każdym detalem nowego PRO, zdecydowanie czerpały inspiracje z klasy wyścigowej GT3 i GT4. Przykładem są elektronicznie sterowane amortyzatory, które oprócz możliwości dostosowania siły tłumienia, pozwalają oddzielnie ustawić ściskanie i rozprężanie kompresji dla niskich oraz wysokich prędkości. Rozwiązanie znane z wersji GT R — mowa o żółtym pokrętle na środku deski rozdzielczej.

Track Package

Klienci wybranych krajów będą mogli doposażyć swoją bestię w Track Package, który obejmuje montaż klatki bezpieczeństwa, nowe czteropunktowe pasy oraz udoskonalony system przeciwpożarowy.

Lekki jak piórko

Mercedes-AMG zawsze wiedział, jaką zastosować dietę, by ich wiecznie głodne potworki zrzuciły trochę wagi. W tym przypadku producent zastosował lżejsze, sportowe fotele oraz wiele komponentów zamienił na karbonowe odpowiedniki. Poza wnętrzem samochód odchudzono, stosując węglowo-ceramiczne tarcze i lżejsze felgi AMG Performance.

Długa lista modyfikacji i miesiące planowania pozwoliły na pobicie dotychczasowego rekordu północnej pętli, ustanawiając czas 7 minut i 4 sekund. Choć to dalej ten sam silnik, znacznie lżejsza konstrukcja rozpędza się do 100 km/h w 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 318 km/h.

Aby odróżnić i nadać autu więcej sportowego charakteru zostały nałożone sportowe pasy, mające nawiązywać do jego naturalnego otoczenia — toru wyścigowego.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki