Jedna literka, a tak wiele zmienia. Zadziorne Porsche 718 T Cayman i Boxster w ofercie - poznaj CENY

2018-12-19 12:32

Porsche wprowadza do oferty nowe odmiany modeli Boxster i Cayman - wersje 718 T. Literka „T” tradycyjnie oznacza „touring”, zatem taka odsłona najmniejszego Porsche ma dawać jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Nowy wariant Boxstera i Caymana łączy 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser z jeszcze lepszymi wrażeniami z jazdy. Wersja „T” obejmuje 20-calowe felgi z lekkich stopów, sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm (po raz pierwszy w tym modelu oferowane w zestawieniu z 2-litrową jednostką), skrócony drążek zmiany biegów z czerwonym oznaczeniem przełożeń oraz pakiet Sport Chrono.

Klienci mają do wyboru kilka kolorów wersji „T”: czarny, czerwony Indian Red, żółty Racing Yellow i biały, a także metaliczny biały Carrara White, czarny Deep Black lub srebrny GT Silver. Dostępne są też dwa kolory specjalne: pomarańczowy Lava Orange i niebieski Miami Blue, które znamy już modelu 911.

Porsche 718 T występuje wyłącznie z bazowym silnikiem. Zarówno Boxster, jak i Cayman dysponują 6-stopniową przekładnią manualną oraz układem Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Na życzenie dostępna jest także dwusprzęgłowa skrzynia PDK.

Porsche 718 Boxster T i 718 Cayman T

i

Autor: Porsche Porsche 718 Boxster T i 718 Cayman T Link: POWIĘKSZ zdjęcie

Lżejszy, ale taki sam

718 T czuje się jak ryba w wodzie przede wszystkim na krętych, wąskich drogach. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją oraz logo „718” na zagłówkach. Redukcja masy pozwoliła wyjść „na zero” po instalacji filtra cząstek stałych (GPF).

Zadziorne wnętrze

Charakter 718 T we wnętrzu podkreśla szereg sportowych dodatków: sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy, czarne tarcze wskaźników z logo „Boxster T” lub „Cayman T”, a także czarne elementy dekoracyjne.

Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 300 KM rozkręca się do 7500 obr./min. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK jest o 30 kilogramów cięższa). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna to 275 km/h.

Więcej sportowego charakteru

W standardzie obu wersji „T” znalazł się pakiet Sport Chrono oferujący cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, wspierającą kierowcę podczas redukcji. Sport Plus dodatkowo wyostrza prowadzenie 718 T i uaktywnia sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł. Nowe modele można już zamawiać.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki