Najlepsze silniki roku 2010 - Niemiecka dominacja

2010-06-30 9:14

Dwunasty konkurs International Engine of the Year został rozstrzygnięty. Główną nagrodę, tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2010, zdobyła po raz drugi z rzędu jednostka Volkswagena 1,4TSI Twincharger.

Oprócz głównego wygranego międzynarodowe jury składające się w tym roku z 72 motoryzacyjnych dziennikarzy reprezentujących 35 krajów - w tym również Polskę - wyłoniło zwycięzców w pozostałych jedenastu kategoriach.

Za najlepszy nowy silnik tego roku (Best New Engine of the Year 2010) uznano jednostkę Fiata 1,4 l Multiair Turbo wyposażoną w innowacyjny system sterowania zaworami ssącymi.

Motor Toyoty 1,8 l Hybrid zdobył tytuł Ekologicznego Silnika Roku 2010 (Green Engine of the Year 2010).

Ośmiocylindrowy motor w układzie V o pojemności 6,2 l zbudowany przez Mercedesa AMG okazał się najlepszym wyczynowym silnikiem (Best Performance Engine).

Kategorię silników o pojemności do jednego litra wygrała trzycylindrowa jednostka Toyoty napędzająca takie auta, jak: toyota aygo, IQ, yaris, citroen C1, peugeot 107 i subaru justy.

W grupie 1,0 l - 1,4 l najlepszy okazał się zdobywca głównej nagrody, silnik VW 1,4TSI Twincharger.

Wspólna konstrukcja BMW i koncernu PSA 1,6 Turbo zwyciężyła kategorię pojemnościową 1,4 l - 1,8 l.

Dwulitrowy diesel Twin Turbo marki BMW zdobył pierwsze miejsce wśród motorów od 1,8 l do 2,0 l.

Kategorię pojemnościową 2,0 l - 2,5 l wygrał dwuipółlitrowy pięciocylindrowy turbodoładowany motor Audi.

Silniki BMW zwyciężyły w kategoriach pojemności 2,5 l - 3,0 l oraz 3,0 l - 4,0 l. W pierwszej był to trzylitrowy diesel Twin Turbo, a w drugiej benzynowa jednostka 4,0 V8.

Natomiast w klasie powyżej czterech litrów pojemności pierwsze miejsce przypadło zdobywcy tytułu Najlepszego Silnika Wyczynowego, jednostce Mercedes AMG 6,2l V8.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki