Nowa era Porsche

2008-12-11 16:08

Porsche długo broniło się przed wprowadzeniem silnika wysokoprężnego. Ale to musiało się stać. Do sprzedaży trafił Cayenne Diesel.

Niektórzy fani niemieckiej marki mogą jej tego nie wybaczyć. Jednak takie mamy czasy, że liczy się każdy gram CO2, jaki trafia do atmosfery i każdy litr spalonej benzyny...

Między przednie koła Cayenne trafił więc 3-litrowy turbodiesel V6, wyposażony w system wtrysku typu common rail. Silnik ten jest doskonale znany wszystkim miłośnikom Audi – taka sama jednostka pracuje pod maską modelu A4, A6 i A8.

W Porsche trzylitrowy diesel rozwija moc 240 koni mechanicznych i ma imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm.

Tak "uzbrojona" terenówka Porsche będzie jednym z najoszczędniejszych i najbardziej ekologicznych aut w historii marki. Cayenne Diesel będzie spalał średnio 9,3 litra oleju napędowego na 100 km, a poziom emisji CO2 ma się utrzymywać na poziomie 244 gramów na kilometr.

Porsche Cayenne Diesel trafi na początek do salonów w Niemczech i Francji. Do Polski pierwsze egzemplarze dotrą prawdopodobnie w lutym 2009 roku. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 47 250 euro.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki