Nowe BMW serii 2 Active Tourer (2022). Wielki grill i buda minivana - CENY

2021-10-06 13:34

Wszyscy, którzy myśleli, że pierwszy minivan z Bawarii będzie jednocześnie ostatnim, mogą zacząć przecierać oczy ze zdumienia. BMW serii 2 Active Tourer doczekało drugiej generacji. Auto ma zupełnie nową stylistykę z wyrazistym pionowym grillem na froncie i wszechstronne wnętrze z pokaźnym zakrzywionym ekranem multimediów w stylu BMW iX. Nie brakuje też innowacji w zakresie napędu, systemów wspomagających kierowcę oraz obsługi i łączności. Ile trzeba będzie zapłacić w Polsce za ten samochód?

Typowa funkcjonalność minivana, bogate wyposażenie standardowe i nowy wygląd. BMW serii 2 Active Tourer wyraźnie się zmieniło, zachowując jednocześnie swoje podstawowe założenia. Auto ma przestronną kabinę, pojemny bagażnik i zamontowane wyżej siedzenia, co wpływa na wygodne wsiadanie do pojazdu i komfortowe wychodzenie z kabiny. Jak na minivana przystało o porządek dbają liczne schowki, a regulowane w kilku płaszczyznach tylne siedzenia ułatwiają codzienną eksploatację oraz podróżowanie. Ustawienie oparć w pozycji cargo zwiększa przestrzeń bagażową nawet o 90 l. Dodatkowo tylny rząd siedzeń można przesuwać do przodu nawet o 13 cm. W połączeniu z podzielonymi w proporcjach 40:20:40 i składanymi oparciami tylnych siedzeń, pojemność kufra liczy od 470 litrów do 1455 l. Elektryczna klapa kufra to standard.

Gruntowna zmiana dotknęła ogólną stylistykę wnętrza. Geometria i liczne detale bazują na koncepcji wnętrza technologicznego flagowca – BMW iX. Deska rozdzielcza jest płaska, a umieszczony na szczycie ekran zakrzywiony. Podłokietnik ze zintegrowanym panelem obsługi wydaje się unosić w powietrzu. W otoczeniu zastosowano konsekwentną redukcję liczby elementów obsługi. Przestrzeń pod podłokietnikiem wykorzystywano jako schowek, natomiast obszar przed nim zapewnia miejsce na duże uchwyty na napoje i nowo zaprojektowaną półkę na smartfon.

BMW serii 2 Active Tourer (2022)

i

Autor: BMW Nowe BMW serii 2 Active Tourer

Smartfon umieszczony jest w polu widzenia kierowcy i pasażera z przodu i opcjonalnie może być ładowany bezprzewodowo. 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, kierownica sportowa, BMW Maps, kamera cofania, cztery gniazda USB-C są standardem wyposażenia. W opcjach pojawia się m.in. oświetlenie ambientowe, szklany dach panoramiczny czy system audio marki Harman Kardon.

W porównaniu z poprzednim modelem nowe BMW serii 2 Active Tourer oferuje na pięciu miejscach wyraźnie wyższy komfort jazdy na długich dystansach. Nowo opracowane fotele z szerokim zakresem regulacji, dostępne opcjonalnie w perforowanym Sensateku lub skórze Vernasca. Oprócz tego opcjonalnie dostępne są fotele sportowe z wydatnymi podparciami bocznymi i częścią barkową, elektryczna regulacja z funkcją pamięci oraz podparcie lędźwiowe i funkcja masażu. Oprócz komfortu akustycznego poprawiono również ochronę pasażerów. Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa biernego została wzbogacona o nową, interaktywną poduszkę powietrzną umieszczoną pomiędzy fotelami przednimi.

BMW serii 2 Active Tourer (2022)

i

Autor: BMW Nowe BMW serii 2 Active Tourer

Design samochodu z daleka komunikuje, że patrzymy na całkiem nowe BMW. Efektowna atrapa chłodnicy zyskała na wielkości, a reflektory zostały wyraźnie spłaszczone i zostały wyposażone w oświetlenie diodowe. W stosunku do poprzednika znacznie bardziej pochylono słupki A. Ciekawie prezentują się klosze tylnych lamp wykorzystujące w oświetleniu również technologię diodową. Końcówki rur wydechowych są we wszystkich wariantach modelu niewidocznie zintegrowane z tylnym zderzakiem. Alternatywnie do wyposażenia standardowego nowe BMW serii 2 Active Tourer oferowane jest jako model Luxury Line oraz z pakietem sportowym M.

Na początku sprzedaży dostępne będą cztery warianty z napędem przednim.  Konstrukcja pojazdu produkowanego w zakładach BMW Group w Lipsku jest przystosowana zarówno do silników spalinowych, jak i do zelektryfikowanych układów napędowych. Podstawowe jednostki to 3-cylindrowe 1.5 o mocach 136 KM (218i) oraz 170 KM  (220i). Silnik 2.0 R4 produkuje 218 KM (223i). Diesel 2.0 generuje 150 KM i nosi oznaczenie 218d. Do wysokiej wydajności przyczynia się 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia Steptronic najnowszej generacji oferowana obecnie standardowo we wszystkich wariantach modelowych. Kilka miesięcy po debiucie do gamy dołączą dwa modele hybrydowe plug-in z technologią eDrive.

Cena w Polsce startuje od 137 000 zł i dotyczy podstawowej wersji 218i. 150 999 zł kosztuje 218d. Za 220i zapłacimy od 144 999 zł, a cena odmiany 223i rozpoczyna się od 157 000 zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki