Nowa Mazda MX-5 jesienią trafi do Europy

2015-03-11 11:21

Japończycy wystartowali z seryjną produkcją czwartej generacji Mazdy MX-5. Auto kontynuuje wizję lekkiego, odkrytego samochodu sportowego z tylnym napędem. Europejczycy będą musieli jednak trochę jeszcze poczekać na ten pojazd, bo do salonów na Starym Kontynencie MX-5 trafi dopiero jesienią.

Mazda wystartowała z produkcją czwartej odsłony swojego hitowego roadstera. Najpierw auto musi się jednak rozgościć na rodzimym japońskim rynku, a dopiero potem handlowcy zaczną rozprowadzać samochód w kolejne części świata. Europie przyjdzie poczekać na MX-5 do jesieni.

Konstrukcja samochodu ze składanym dachem zmieniła się w stosunku do poprzednika. Dynamiczna karoseria to projekt w stylu KODO, przypominający modele 3, 6 czy CX-5. Rozmiary nadwozia widocznie uległy zmianom - auto jest o 105 mm krótsze (3915 mm), 20 mm niższe (1235 mm) i 10 mm szersze (1730 mm) od modelu trzeciej generacji. Rozstaw osi skrócono do tego 15 mm (2315 mm).

Czytaj też: TEST Mazda MX-5 2.0 160 KM: niepozorny roadster na każdą okazję - ZDJĘCIA

Auto w pełni korzysta z technologii SKYACTIV, która oznacza obniżoną masę (auto jest lżejsze o ponad 100 kg od III generacji). Rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią to stosunek 50:50. Przednie zawieszenie oparto o podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Układ kierowniczy to wspomagany elektrycznie mechanizm EPAS z przekładnią zębatkową.

Pod maską podstawową jednostką dla Europy będzie wolnossące 1.5 Skyactiv-G. Generowana moc wynosi 131 KM (przy 7000 obr./min.) i 150 Nm momentu obrotowego (przy 4800 obr./min.). Z czasem ma dołączyć do gamy większy silnik 2.0 Skyactiv-G. Za przeniesienie napędu na koła tylne odpowiada 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, a opcjonalnie będzie dostępna automatyczna. Podstawowe koła mają rozmiar 195/50 R16.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki