Nowe Audi S8 debiutuje z V8. Auto łączy luksus ze sportowymi osiągami

2019-07-02 13:24 Jan Guss-Gasiński

Przy okazji premiery najnowszych modeli spod znaku "S", producent z Ingolstadt idzie za ciosem i prezentuje czwartą generację sportowej limuzyny. Nowe Audi S8 (D5) otrzymało z 4-litrową, podwójnie-doładowaną jednostką benzynową V8 o mocy 571 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Czas najwyższy, by cztery pierścienie odpowiedziały na nowe BMW M750i.

Nowe Audi S8 w odróżnieniu do innych modeli z literą "S" w gamie jest napędzane podwójnie-doładowaną jednostką benzynową V8 o pojemności 4-litrów. Poprzednia (trzecia) generacja Audi S8 (D4) również dysponowała 4-litrową jednostką TFSI, jednak znacznie słabszą, gdyż generowała 520 KM i 650 Nm. Audi S8 obecnej generacji będzie dysponowało mocą 571 KM i 800 Nm momentu obrotowego.

Sprawdź: Jeździliśmy nowym A8 L 55 TFSI quattro

Istnieje cień szansy, że niemieccy inżynierowie zdecydują się na stworzenie jeszcze mocniejszej limuzyny. Wówczas mogłaby ona otrzymać jednostkę FSI o pojemności 6.3-litra, która do 2014 roku napędzała mocą 500 KM i 625 Nm momentu obrotowego najmocniejsze Audi A8 L.

Audi S8 2020
Autor: Audi Audi S8 2020

Na tę chwilę wiadomo tyle, że widlasta jednostka nowego S8 będzie współpracować z 48-voltowym systemem hybrydowym. Wszystko po to, by zmniejszyć emisję generowanych spalin oraz wspomagać system start-stop. Cały moment napędowy będzie przenoszony za pomocą napędu na wszystkie koła quattro. Ponadto S8 będzie posiadało obie osie skrętne, co zdecydowanie ułatwi manewrowanie samochodem o długości 5172 mm.

Zobacz: Nowa rodzina Audi S TDI. Dlaczego pod maską znajdziemy już tylko diesle?

System przyda się nie tylko na parkingach, ale także wpłynie na przyczepność przy większych prędkościach. Zamykając kwestie jezdną, opcjonalnym wyposażeniem są ceramiczne tarcze hamulcowe o wymiarach 16,5-cala z przodu i 14,6-cala z tyłu.

Audi S8 2020
Autor: Audi Audi S8 2020

W standardzie znajdzie się wcześniej wspomniany system czterech kół skrętnych oraz aktywne zawieszenie z funkcją przewidywania nierówności. Podczas pokonywania ostrych zakrętów system ogranicza przechył nadwozia do 2,5 stopni, zaś w trybie komfortowym granica wynosi 5 stopni.

Przeczytaj także: Debiutuje nowe Audi S6 Limousine i S6 Avant. Teraz z mocnym dieslem zamiast benzyny - ZDJĘCIA

Z zewnątrz limuzyna otrzymała typowe dla modeli "S" oznaczenia oraz równie charakterystyczne elementy z aluminium. W środku z kolei znalazło się trochę karbonowych elementów oraz równie dobrze znane ze sportowych modeli skórzane fotele z logo "S". Poza tymi dodatkami deska rozdzielcza względem bazowego A8 się nie zmieniła. Tu wciąż do dyspozycji mamy Virtual Cockpit oraz dwa dotykowe ekrany do obsługi multimediów i klimatyzacji.

Ceny jak i data oficjalnej premiery nowego Audi S8 nie są na ten moment znane. Wszystkich szczegółów dowiemy się najprawdopodobniej po wakacjach przed Salonem Samochodowym we Frankfurcie, który rozpocznie się 12 września bieżącego roku.

Najnowsze