Volvo V60 Plug-in Hybrid Summum AWD

i

Autor: Paweł Kaczor

Nowe samochody hybrydowe w Polsce: Toyota i Lexus rosną w siłę

2015-08-12 14:22

W pierwszym półroczu 2015 roku nowych samochodów hybrydowych pojawiło się prawie 2 500. Jest to o 51% więcej, niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wynik robi wrażenie i pokazuje, że rynek samochodów ekologicznych rośnie w siłę.

Dane zostały zebrane przez Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Największy udział w tym segmencie ma japońska Toyota, której przypadło 63% rynku. Na drugim miejscu uplasował się Lexus z 32-procentowym wynikiem. Ostatnie miejsce podium jest okupowane przez Mitsubishi, jednak w ostatnim przypadku sprzedaż wyniosła zaledwie 3%.

Czytaj: TOP 10: ranking rejestracji nowych aut w pierwszej połowie 2015 roku

Oprócz pierwszej trójki, ekologiczne auta sprzedały jeszcze Infiniti, Ford, Mercedes, BMW, Audi, Porsche i Volvo. Najchętniej wybieraną hybrydą była Toyota Auris, której z salonu wyjechało 995 egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasował się mniejszy Yaris z wynikiem 547 sztuk, a na trzecim Lexus NX z 367 samochodami. Po jednej sztuce sprzedano m.in. Volvo V60, Porsche 918 Spyder czy Infiniti Q70.

Kliknij: TEST Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron: hybryda ma sens

Rynek samochodów hybrydowych i elektrycznych byłby większy, gdyby polski rząd i władze samorządowe, mocniej wspierały zakup takich aut. O pomocy finansowej z budżetu państwa przy zakupie nie słychać, a ułatwienia w miastach dopiero są wprowadzane. Jednak z każdym miesiącem i rokiem słupki sprzedażowe powinny rosnąć.

.
IBRM Samar - rejestracja aut hybrydowych w I połowie 2015 roku
.

Marka Model L. sztuk
Toyota Auris 995
Toyota Yaris 547
Lexus NX 367
Lexus CT 158
Lexus IS 114
Lexus GS 98
Mitsubishi Outlander 69
Lexus RX 35
Ford Mondeo 23
Infiniti Q50 23
Toyota Prius 10
Lexus LS 5
Toyota Prius+ 4
Audi Q5 3
BMW Serii 7 1
Infiniti Q70 1
Mercedes klasy S 1
Porsche 918 Spyder 1
Porsche Panamera 1
Porsche Cayenne 1
Volvo V60 1
ŁĄCZNIE 2 458

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki