Nowy Ford Fiesta ST: szpera, tryby jazdy i system Launch Control

2018-03-13 14:10

Ford nareszcie dzieli się szczegółami dotyczącymi nowego wcielenia hot-hatcha segmentu B. Zadziorny Ford Fiesta ST kolejnej generacji został naszpikowany zaawansowanymi rozwiązaniami podkręcającymi emocje za kierownicą. Czego możemy się spodziewać po tym aucie?

Ford Fiesta ST został opracowany przez oddział Ford Performance. Hatchback ma zapewniać codzienną funkcjonalność i oszczędność paliwa, a także wyjątkową przyjemność podczas prowadzenia. Auto po raz pierwszy wyposażono w wybór trybu jazdy, co umożliwia odpowiednie zmiany w sterowaniu pracą silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności. System pozwala na wybór jednego z trzech ustawień (Normalny, Sportowy, Torowy), zmieniając charakter pojazdu z elastycznego hatchbacka do codziennego użytku w samochód sportowy przeznaczony do jazd torowych.

Przeczytaj: TEST nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM

Debiutujące w tym segmencie rynkowym, opatentowane przez Forda sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania, wpływają na łatwiejsze wchodzenie w zakręty, lepszą reakcję tylnego zawieszenia i lepsze wyczucie samochodu przez kierowcę. Wspomniane wyżej trzy tryby jazdy zmieniają czułość działania systemu ESC i umożliwią wybór pomiędzy pełną kontrolą systemu stabilizacji, trybem poślizgu z ograniczoną interwencją oraz pełną dezaktywacją systemu.

3-cylindrowe turbo

Ford Fiesta ST jest napędzany całkowicie nowym, trzycylindrowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1.5 litra. Konstrukcję wyposażono w system dezaktywacji jednego z cylindrów, co przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa o 11 procent. Moc 200 KM jest dostarczana przy 6000 obr./min., a 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1600-4000 obr./min. Jednostka współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km w czasie 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h.

Wyjątkowo emocjonujący dźwięk uzyskano poprzez zastosowanie techniki aktywnego zaworu układu wydechowego. Układ hamulcowy oparto o wentylowane tarcze o średnicy 278 mm z przodu i lite tarcze o średnicy 253 mm z tyłu. W nadkola mogą trafić 17- lub 18-calowe obręcze kół.

Mechanizm różnicowy

Konstrukcja Fiesty ST dla poprawy przyczepności przednich kół na zakrętach, po raz pierwszy otrzymała mechaniczny system ograniczonego poślizgu mechanizmu różnicowego (LSD). Element ten będzie występował w opcji, podobnie jak system kontroli startu (Launch Control) zapewniający powtarzalne, szybkie starty na torze. Szczegółowe informacje będzie przekazywał kierowcy dedykowany 4,2-calowy wyświetlacz graficzny umieszczony w zestawie wskaźników.

Porównanie: Ford Fiesta ST200 vs. Renault Clio R.S.

Nowa wersja emocjonującego hot-hatcha Forda trafi do sprzedaży wiosną tego roku. Auto będzie występowało w 3- oraz 5-drzwiowej wersji nadwozia. Klienci będą mogli liczyć w wyposażeniu na łączność poprzez system SYNC 3, wysokiej jakości audio B&O PLAY oraz zaawansowane techniki wspomagania kierowcy, takie jak pomoc w utrzymaniu auta na pasie ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki