Ford Fiesta ST został opracowany przez oddział Ford Performance. Hatchback ma zapewniać codzienną funkcjonalność i oszczędność paliwa, a także wyjątkową przyjemność podczas prowadzenia. Auto po raz pierwszy wyposażono w wybór trybu jazdy, co umożliwia odpowiednie zmiany w sterowaniu pracą silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności. System pozwala na wybór jednego z trzech ustawień (Normalny, Sportowy, Torowy), zmieniając charakter pojazdu z elastycznego hatchbacka do codziennego użytku w samochód sportowy przeznaczony do jazd torowych.
Przeczytaj: TEST nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM
Debiutujące w tym segmencie rynkowym, opatentowane przez Forda sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania, wpływają na łatwiejsze wchodzenie w zakręty, lepszą reakcję tylnego zawieszenia i lepsze wyczucie samochodu przez kierowcę. Wspomniane wyżej trzy tryby jazdy zmieniają czułość działania systemu ESC i umożliwią wybór pomiędzy pełną kontrolą systemu stabilizacji, trybem poślizgu z ograniczoną interwencją oraz pełną dezaktywacją systemu.
3-cylindrowe turbo
Ford Fiesta ST jest napędzany całkowicie nowym, trzycylindrowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1.5 litra. Konstrukcję wyposażono w system dezaktywacji jednego z cylindrów, co przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa o 11 procent. Moc 200 KM jest dostarczana przy 6000 obr./min., a 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1600-4000 obr./min. Jednostka współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km w czasie 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h.
Wyjątkowo emocjonujący dźwięk uzyskano poprzez zastosowanie techniki aktywnego zaworu układu wydechowego. Układ hamulcowy oparto o wentylowane tarcze o średnicy 278 mm z przodu i lite tarcze o średnicy 253 mm z tyłu. W nadkola mogą trafić 17- lub 18-calowe obręcze kół.
Mechanizm różnicowy
Konstrukcja Fiesty ST dla poprawy przyczepności przednich kół na zakrętach, po raz pierwszy otrzymała mechaniczny system ograniczonego poślizgu mechanizmu różnicowego (LSD). Element ten będzie występował w opcji, podobnie jak system kontroli startu (Launch Control) zapewniający powtarzalne, szybkie starty na torze. Szczegółowe informacje będzie przekazywał kierowcy dedykowany 4,2-calowy wyświetlacz graficzny umieszczony w zestawie wskaźników.
Porównanie: Ford Fiesta ST200 vs. Renault Clio R.S.
Nowa wersja emocjonującego hot-hatcha Forda trafi do sprzedaży wiosną tego roku. Auto będzie występowało w 3- oraz 5-drzwiowej wersji nadwozia. Klienci będą mogli liczyć w wyposażeniu na łączność poprzez system SYNC 3, wysokiej jakości audio B&O PLAY oraz zaawansowane techniki wspomagania kierowcy, takie jak pomoc w utrzymaniu auta na pasie ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych.