Elimen E-VN1 - polski samochód elektryczny

i

Autor: Materiały prasowe Elimen E-VN1 - polski samochód elektryczny

Nowy polski samochód elektryczny! Zamiast miliona aut - elektryczny dostawczak

2018-06-05 11:55

Od kilku lat w świecie motoryzacji głośno jest o polskim aucie elektrycznym. Zorganizowano już nawet konkurs na wybór nadwozia polskiej myśli technicznej, a premier Morawiecki snuje radosne plany o milionie aut elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku. Tymczasem na rynek wkracza zupełnie nowa propozycja.

Elimen E-VN1 to samochód elektryczny typu van, którego płyta podłogowa oraz większość konstrukcji nadwozia wykonane zostały z ultralekkich kompozytów. Dzięki temu jest wytrzymały, a przy tym lżejszy od innych pojazdów w swojej klasie. W wersji podstawowej waży jedynie 600 kg. Dodatkowo jest tani w eksploatacji. Koszt przejechania 100 kilometrów oscyluje w granicach 7 zł. Jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 100 do 300 km.

"Na dłuższych trasach kierowca może korzystać z ładowarki pokładowej lub szybkiej ładowarki zewnętrznej, która w niecałe 30 minut pozwala naładować baterię od zera do poziomu 80%. Wystarczy, że będzie miał dostęp do gniazda o napięciu 230V"

– mówi Przemysław Rozmysłowicz, współtwórca marki Elimen.

Dobre własności transportowe

Mimo małych gabarytów i lekkiej wagi, samochód jest bardzo pojemny. Przestrzeń ładunkowa to ponad 4 metry sześcienne, w której można przewozić do 800 kg ciężaru. Dostęp do niej (w zależności od konfiguracji) znajduje się w centralnej bądź centralnej i tylnej części pojazdu.

Nowoczesne technologie

E-VN1 w wersji podstawowej wyposażony jest m.in. w GPS, komputer pokładowy z telemetrią układu baterii i zdalną diagnostyką, a także możliwością zdalnego ograniczania prędkości oraz systemem nawigacji opartym na Google Maps. Auto posiada system kamer bocznych, kamerę cofania i lusterka boczne z ekranem LCD, które zintegrowane są ze słupkami A. Elimen pozwala kierującemu na sterowanie blokadą dyferencjału bezpośrednio z kabiny, co zwiększa możliwości pojazdu w okresie zimowym i w trudnych warunkach terenowych. Pneumatyczne zawieszenie e- zintegrowane z konstrukcją kompozytowej płyty podłogowej zapewnia wysoki komfort jazdy oraz umożliwia regulację wysokości pojazdu.

Napęd elektryczny

Samochód napędzany jest zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce bezszczotkowym silnikiem w technologii BLDC o mocy 14,9 kW. Układ szybkiego ładowania oraz wszystkie systemy elektroniki pokładowej (w tym komputer główny i komputer sterujący baterii) również zostały zaprojektowane i wykonane w naszym kraju.

"Tym, co pozytywnie wyróżnia E-VN1, jest uniwersalna platforma, na której został zbudowany. Dzięki temu możemy dostosować go praktycznie dla dowolnego biznesu od usług kurierskich i dostawczych, poprzez przedsiębiorstwa komunalne, food trucki, a nawet jako karawan dla firm pogrzebowych. Dużym zainteresowaniem cieszy się również wśród właścicieli nowoczesnych gospodarstw rolnych"

– podsumowuje Przemysław Rozmysłowicz.

Oficjalna premiera Elimena E-VN1 miała miejsce 5 czerwca podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko EKOZAKOPANE 2018. Pierwsze zamówienia na samochody będzie można składać od września 2018 r.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki