Nowy polski samochód elektryczny! Zamiast miliona aut - elektryczny dostawczak

2018-06-05 11:55 Zuzanna Krzyczkowska
Elimen E-VN1 - polski samochód elektryczny
Autor: Materiały prasowe Elimen E-VN1 - polski samochód elektryczny

Od kilku lat w świecie motoryzacji głośno jest o polskim aucie elektrycznym. Zorganizowano już nawet konkurs na wybór nadwozia polskiej myśli technicznej, a premier Morawiecki snuje radosne plany o milionie aut elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku. Tymczasem na rynek wkracza zupełnie nowa propozycja.

Elimen E-VN1 to samochód elektryczny typu van, którego płyta podłogowa oraz większość konstrukcji nadwozia wykonane zostały z ultralekkich kompozytów. Dzięki temu jest wytrzymały, a przy tym lżejszy od innych pojazdów w swojej klasie. W wersji podstawowej waży jedynie 600 kg. Dodatkowo jest tani w eksploatacji. Koszt przejechania 100 kilometrów oscyluje w granicach 7 zł. Jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 100 do 300 km.

"Na dłuższych trasach kierowca może korzystać z ładowarki pokładowej lub szybkiej ładowarki zewnętrznej, która w niecałe 30 minut pozwala naładować baterię od zera do poziomu 80%. Wystarczy, że będzie miał dostęp do gniazda o napięciu 230V"

– mówi Przemysław Rozmysłowicz, współtwórca marki Elimen.

Dobre własności transportowe

Mimo małych gabarytów i lekkiej wagi, samochód jest bardzo pojemny. Przestrzeń ładunkowa to ponad 4 metry sześcienne, w której można przewozić do 800 kg ciężaru. Dostęp do niej (w zależności od konfiguracji) znajduje się w centralnej bądź centralnej i tylnej części pojazdu.

Nowoczesne technologie

E-VN1 w wersji podstawowej wyposażony jest m.in. w GPS, komputer pokładowy z telemetrią układu baterii i zdalną diagnostyką, a także możliwością zdalnego ograniczania prędkości oraz systemem nawigacji opartym na Google Maps. Auto posiada system kamer bocznych, kamerę cofania i lusterka boczne z ekranem LCD, które zintegrowane są ze słupkami A. Elimen pozwala kierującemu na sterowanie blokadą dyferencjału bezpośrednio z kabiny, co zwiększa możliwości pojazdu w okresie zimowym i w trudnych warunkach terenowych. Pneumatyczne zawieszenie e- zintegrowane z konstrukcją kompozytowej płyty podłogowej zapewnia wysoki komfort jazdy oraz umożliwia regulację wysokości pojazdu.

Napęd elektryczny

Samochód napędzany jest zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce bezszczotkowym silnikiem w technologii BLDC o mocy 14,9 kW. Układ szybkiego ładowania oraz wszystkie systemy elektroniki pokładowej (w tym komputer główny i komputer sterujący baterii) również zostały zaprojektowane i wykonane w naszym kraju.

"Tym, co pozytywnie wyróżnia E-VN1, jest uniwersalna platforma, na której został zbudowany. Dzięki temu możemy dostosować go praktycznie dla dowolnego biznesu od usług kurierskich i dostawczych, poprzez przedsiębiorstwa komunalne, food trucki, a nawet jako karawan dla firm pogrzebowych. Dużym zainteresowaniem cieszy się również wśród właścicieli nowoczesnych gospodarstw rolnych"

– podsumowuje Przemysław Rozmysłowicz.

Oficjalna premiera Elimena E-VN1 miała miejsce 5 czerwca podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko EKOZAKOPANE 2018. Pierwsze zamówienia na samochody będzie można składać od września 2018 r.

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze