Nowy Range Rover Evoque. Choć podobny, to zupełnie inny - ZOBACZ

2018-11-23 21:03

Kompaktowy hit brytyjskiej marki doczekał się w końcu swojej drugiej generacji. Producent odpowiedzialny za produkcję uwielbianego przez kobiety SUV-a zapewnia, że nowy Evoque będzie przykładem dla samochodów segmentu premium. Czy jest jeszcze lepszy od poprzednika? Bez dwóch zdań tak! Czym charakteryzuje się teraz Range Rover Evoque?

Zupełnie nowy Evoque wkracza na salony po ośmiu latach. Brytyjskich inżynierów kosztował wiele wysiłku, ale efekty przerosły ich najśmielsze oczekiwania. Nowa generacja najprawdopodobniej będzie kontynuować sukces swojego poprzednika, zostając na podium kompaktowych SUV-ów klasy premium.

Nowy Evoque ma wszystkiego więcej. Więcej miejsca, więcej technologii, więcej mocy i więcej luksusu. Nowa generacja została stworzona na zupełnie nowej platformie Premium Transverse Architecture. Samochód został nafaszerowany najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, pozostając dalej komfortowym mieszczuchem oraz wielozadaniowym terenowcem.

Z zewnątrz nie zmienił się bardzo, ponieważ producent chciał tego uniknąć. Evoque z założenia miał pozostać rozpoznawalny, tylko trochę świeższy. Sylwetka pojazdu niezmiennie zachowała swój sportowy charakter. Nowa odsłona to przede wszystkim udoskonalenie nadwozia o rozwiązania z Velara, które skradły serca tysięcy klientów. Między innymi zastosowano nowe LED-owe reflektory matrycowe, przedni zderzak udekorowano elementami w kolorze miedzianym i co najważniejsze — ukryto klamki.

Klienci zainteresowani najbogatszymi wersjami wyposażenia będą mogli nacieszyć się 21-calowymi kołami ze stopów lekkich, aczkolwiek na felgi 17, 18 i 20-calowe w tańszych wersjach nie powinniśmy narzekać. Zamykając temat nadwozia, warto wspomnieć, że w kwestii rozmiarów nie wiele się zmieniło. Druga generacja nie urosła za wiele. Długość nadwozia to 437,1 cm do wcześniejszych 437 cm, szerokość wynosi 199,6 do poprzednich 198 cm oraz wysokość wynosi 164,9 cm przy 160,5 poprzednika. Najbardziej urósł rozstaw osi, bo aż o 2,1 cm, stąd też wynosi aktualnie 268,1 cm.

Nowy Range Rover Evoque 2019

i

Autor: Land Rover Druga generacja Range Rover'a Evoque Link: Zobacz więcej w galerii

Premium, bardzo premium

Nie spodziewajmy się ogromnej rewolucji w kabinie, choć zmian zaszło wiele. W ofercie poza skórzaną tapicerką Brytyjczycy polecają "techniczne tekstylia", które są produkowane z recyklingu. Producent proponuje również "mieszankę wełny Kvadrat i zamszu Dinamica" lub połączenie tkaniny Eucalyptus i tworzywa Ultrafabric. Trzeba przyznać, że brzmi drogo.

Nowy Evoque bezapelacyjnie jest młodszym bratem Velara i świadczą o tym nowe rozwiązania w kabinie kompaktowego SUV-a. Wnętrze zostało wyposażone w dwa 10-calowe ekrany dotykowe oraz 12,3-calowy ekran zamiast zegarów analogowych i wyświetlacz head-up na przedniej szybie. Druga generacja będzie "future-proofed" co oznacza, że system multimedialny będzie się samodzielnie aktualizował, by nie zostać w tyle.

To rozwiązania typowe dla większości samochodów klasy premium, ale po raz pierwszy w Evoque'u zadebiutuje lusterko wsteczne ClearSight, które na życzenie kierowcy pokaże obraz z kamery nad tylną szybą. Kolejnym rozwiązaniem wartym uwagi jest technologia Ground View, która pokaże nam obraz spod samochodu, ułatwiając nam manewrowanie w każdych warunkach.

Jednostki napędowe

Tutaj trochę się zmieniło, ponieważ wprowadzono nowe wersje MHEV, czyli miękkie hybrydy z 48-voltową instalacją elektryczną. Takie warianty będą dostępne z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi Ingenium, o mocy kolejno 200, 250 i 300 KM lub benzynowymi 150, 180 i 240 KM z napędem na cztery koła. Najbardziej podstawowy model z turbodieslem będzie dysponował mocą 150 KM i napędem wyłącznie na przód. Producent zapowiedział również poszerzenie oferty o 3-cylindrowy silnik benzynowy oraz wersję hybrydową typu plug-in (PHEV)

Ile napędów, tyle możliwości

Evoque będzie mógł zostac wyposażony w system Terrain Response 2, który zapewnia swobodnie w terenie, poprzez automatyczne wykrywanie rodzaju nawierzchni, po której się porusza. System pozwala dopasować autu odpowiednią pracę zawieszenia i napędu do panujących warunków. Różnorodność trybów zaskakuje - Adaptive Dynamics, Active Driveline, Driveline Disconnect. Również poza trybem Auto są: Comfort, Piach, Trawa-Żwir-Śnieg czy Błoto&Koleiny. Nowy zawodnik może sie także pochwalić głębokością brodzenia na poziomie 60 cm i prześwitem 21,2 cm.

Czekamy na ceny

Szczegółowe informacje na temat specyfikacji nie są jeszcze znane. Land Rover zapewnia jednak, że ceny będą zbliżone do obecnych egzemplarzy. Druga generacja ma szansę odnieść kolejny sukces dzięki tylu niesamowitym rozwiązaniom technologicznym. Auto dalej będzie sobie świetnie radzić w warunkach miejskich, choć z wyjechaniem poza wielkie aglomeracje nie będzie kłopotów. Segment premium powinien trzymać się na baczności, ponieważ nowy Evoque może nieźle namieszać. Premiera samochodu w salonach jest wstępnie przewidziana na marzec 2019 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki